  • 1. Data: 2003-02-18 23:58:17
    Temat: Faktura z przelomu roku - znowu...
    Od: "Andy" <a...@a...net.pl>

    Czytam o terminach ksiegowania w KPiR i rejestrowania w VAT i jestem coraz
    bardziej wyglupiony.
    Pod koniec stycznia dotarla do mnie faktura za media (prad, kanalizacja,
    woda) wystawiona 31.12.2002, bez wskazanego terminu platnosci, data
    sprzedazy: grudzien 2002. Ksiege mialem juz zamknieta, wiec wlozylem do
    faktur styczniowych, a z tego co slysze, to powinno byc: do KPiR w grudniu -
    bo koszt dotyczy 2002 roku, do VAT w grudniu - bo media tylko w miesiacu
    wystawienia.
    Te faktury zawsze przychodza do mnie ze znacznym, nawet 30-dniowym
    opoznieniem. Interweniowalem w firmie, ktora mi wynajmuje pomieszczenie i
    stwierdzono ze to refaktura i nie da sie wczesniej.
    Czy naprawde nie ma mozliwosci, aby wpisywac te faktury w nastepnym
    miesiacu?
    Jakie sa konsekwencje wpisania w niewlasciwym terminie?
    Nie chcialbym juz korygowac zamknietej ksiegi i korygowac rejestr i
    deklaracje VAT za grudzien. Czy moge w takiej sytuacji w ogole jej nie
    wpisywac (nie sa to znaczace kwoty), tylko zachowac i opisac przyczyny
    pominiecia?
    I ostatnia prosba: czy mozna gdzies znalezc syntetyczne zestawienie - w
    jakich terminach nalezy ksiegowac w KPiR i rejestrowac w VAT faktury w
    zaleznosci od przedmiotu sprzedazy (media, telefon, towary handlowe,
    pozostale), daty sprzedazy, terminu platnosci?
    Pozdrawiam
    Andy