  • 1. Data: 2007-09-06 06:47:47
    Temat: Faktura z rabatem raz jeszcze
    Od: bertar <b...@h...pl>

    Witam.
    Otrzymałem pierwszą fakturę z rabatem. Pojawił się problem z
    zaksięgowaniem, ponieważ na fakturze są oprócz 22% także stawki
    preferencyjne podatku.
    Doszukałem się w archiwum odpowiedzi, że księguję i odliczam tyle ile
    rzeczywiście zapłaciłem. Pytanie czy rabat ten muszę proporcjonalnie
    rozdzielić na towary opodatkowane stawką 7 i 22% VAT?
    Jeśli tak to dlaczego firma udzielająca rabatu nie wystawia faktury bez
    rabatu ale na odpowiednio niższą kwotę? Zwykła spychologia czy jednak ma
    to jakiś głębszy sens?

    Pozdrawiam,
    Bernard