  • 1. Data: 2007-09-05 18:27:46
    Temat: Handel na straganie - czy mozna legalnie ?
    Od: "Rock" <r...@w...pl>

    Znajomy ma problem, od kilku lat handluje różnymi rzeczami głównie dla
    majsterkowiczów, nie prowadzi DG, sprzedaje to na "straganie" czasem na
    stadionie.. Czy jest jakas szansa zeby mogł to sprzedawac legalnie ? problem
    jest w tym ze faktur na swoje zabawki napewno nie zdobędzie.

    Czy może to sprzedawać legalnie bez faktury zakupu ? Jak to wygląda w
    praktyce ?

  • 2. Data: 2007-09-05 18:34:08
    Temat: Re: Handel na straganie - czy mozna legalnie ?
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 05-09-2007 o 20:27:46 Rock <r...@w...pl> napisał(a):

    > Znajomy ma problem, od kilku lat handluje ró?nymi rzeczami g?ównie dla
    > majsterkowiczów, nie prowadzi DG, sprzedaje to na "straganie" czasem na
    > stadionie.. Czy jest jakas szansa zeby mog? to sprzedawac legalnie ?
    > problem
    > jest w tym ze faktur na swoje zabawki napewno nie zdob?dzie.
    >
    > Czy mo?e to sprzedawaae legalnie bez faktury zakupu ? Jak to wygl?da w
    > praktyce ?

    Zależy co to znaczy sprzedawać nielegalnie? Bo np dla mnie każda sprzedaż
    jest
    legalna, jeśli przedmiot sprzedaży nie pochodzi z szeroko pojętej kradzieży
    a strony transakcji dobrowlnie zgadzają się na dane warunki.

    Kwestia w tym, czy jakieś prawo nie uznaje danego sprzedawcy za
    przestępce, tylko
    dlatego że nie ma jakiegoś papierka. No i tutaj jest problem, bo podatkowo
    rzecz biorą,
    jeśli znajomy nie ma dowodów zakupu swoich rzeczy, to jest przestępcą(lub
    wykroczycielem,
    w zalezności od skali biznesu). Jest jedna furtka - na początku można
    wnieść towaru
    za pomocą remanentu początkowego, ale tez nie jestem pewien czy nie trzeba
    uzasadnić
    potem kontroli skąd to się wzięło?

  • 3. Data: 2007-09-05 21:14:07
    Od: "Rock" <r...@w...pl>

    Jest jedna furtka - na początku można wnieść towaru za pomocą remanentu
    początkowego, ale tez nie jestem pewien czy nie trzeba uzasadnić potem
    kontroli skąd to się wzięło?

    Możesz cos o tym więcej napisac ? Czy wychodzi na to ze legalnie biznesu nie
    rozręci ( kupując i sprzedając jakies pierdołki dla majsterkowiczów) ze
    stadionu ...

  • 4. Data: 2007-09-05 21:41:13
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 05-09-2007 o 23:14:07 Rock <r...@w...pl> napisał(a):

    > Jest jedna furtka - na pocz?tku mo?na wnie?ae towaru za pomoc? remanentu
    > pocz?tkowego, ale tez nie jestem pewien czy nie trzeba uzasadniae potem
    > kontroli sk?d to si? wzi??o?
    >
    > Mo?esz cos o tym wi?cej napisac ? Czy wychodzi na to ze legalnie biznesu
    > nie
    > rozr?ci ( kupuj?c i sprzedaj?c jakies pierdo?ki dla majsterkowiczów) ze
    > stadionu ...

    Startując z DG można wnieść do tej DG różności. ALe już w trakcie
    prowadzenia
    musisz mieć na wszytsko kwity.
    Czyli jeśli masz np 20 mioteł, to przy starcie wnosisz je do DG i możesz
    potem
    bezstresowo sprzedać.
    Ale jeśli za zarobone w ten sposób pieniądze kupisz potem u ruska koleje
    20 mioteł,
    to nie będziesz miał już podkładki do zaksięgowania zakupu, a remanent
    początkowy
    można zrobić tylko raz - na dzień założenia KPiR czy EP.

  • 5. Data: 2007-09-06 07:55:54
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 5 września 2007 23:41
    (autor t...@o...pl
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <op.tx7aizwqipkhj4@unk>):

    > ALe już w trakcie
    > prowadzenia
    > musisz mieć na wszytsko kwity.

    A komis?

    --
    Wrak Tristana
    a...@e...com.pl w...@l...pl

  • 6. Data: 2007-09-06 08:08:27
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 06-09-2007 o 09:55:54 Wrak Tristana <n...@s...pl> napisał(a):

    > W odpowiedzi na pismo z środa, 5 września 2007 23:41
    > (autor t...@o...pl
    > publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    > wasz znak: <op.tx7aizwqipkhj4@unk>):

    > A komis?

    No to umowa komisu :)

  • 7. Data: 2007-09-06 09:40:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Sep 2007, Wrak Tristana wrote:

    > (autor t...@o...pl

    > A komis?

    Tym bardziej.
    Towar nie jest własnością komisanta, jest "powierzony".
    Ale brak "papieru" powoduje potraktowanie go tak, jak kupowanego
    "na lewo".
    Dawno nie czytałeś rozp. o KPiR:
    http://podatki.pl/akty/260803.htm?strona=2
    +++
    § 15. Nie wymaga zaksięgowania materiał powierzony przez zleceniodawcę.
    Jeżeli jednak podatnik nie może przedstawić dokumentu okreœlajšcego
    zleceniodawcę, uważa się, że materiał został przez podatnika zakupiony
    bez udokumentowania.
    ---

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2007-09-06 12:49:18
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 6 września 2007 11:40
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0709061137340.664@athlon64>):

    > Tym bardziej.
    > Towar nie jest własnością komisanta, jest "powierzony".
    > Ale brak "papieru" powoduje potraktowanie go tak, jak kupowanego
    > "na lewo".

    To ja nie mogę sprzedać do komisu jakiś duperelek, jak nie mam na nie
    wcześniej papierów?

    --
    Wrak Tristana
    a...@e...com.pl w...@l...pl

  • 9. Data: 2007-09-06 13:33:48
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

    Wrak Tristana pisze:
> [...]
    > wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0709061137340.664@athlon64>):

    > To ja nie mogę sprzedać do komisu jakiś duperelek, jak nie mam na nie

    Ty - możesz, ale przyjmujący w komis podpisuje z tobą umowę. I to ty
    poświadczasz że rzecz jest twoja. W razie czego odsyła smutnych panów do
    ciebie i ty się tłumaczysz, skąd masz telefon czy co tam oddałeś do komisu.

    chester

  • 10. Data: 2007-09-06 14:28:27
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości news:op.tx61u61sipkhj4@unk...
> [...]
    > wnieść towaru
    > za pomocą remanentu początkowego, ale tez nie jestem pewien czy nie trzeba

    Trzeba uzasadnić i kwity się przydają.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/