  • 1. Data: 2004-07-09 11:31:41
    Temat: Fakturka z Danii
    Od: "jaro" <n...@n...pl>

    Witajcie.
    Otrzymałem fakturkę z Danii za pośrednictwo w sprzedaży od swojego agenta na
    skandynawię.Jest to pierwszy rachunek po wejsciu do Unii.
    Wystawił mi ją z moim NIP-em z PL i nie policzył VAT-u.
    Czy jest to prawidłowe??
    Jeżeli nie to gdzie ten VAT mogę odzyskać jeżeli chodzi o Danię??
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-07-09 12:25:53
    Temat: Re: Fakturka z Danii
    Od: "Alter Native" <c...@t...pl>

    Użytkownik "jaro" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > skandynawię.Jest to pierwszy rachunek po wejsciu do Unii.
    > Wystawił mi ją z moim NIP-em z PL i nie policzył VAT-u.

    Tak. W sytuacji, gdy zgodnie z kryterium miejsca świadczenia, dana usługa
    zostanie uznana za świadczona poza granicami kraju, to usługa taka nie
    będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

    > Jeżeli nie to gdzie ten VAT mogę odzyskać jeżeli chodzi o Danię??

    Przysługuje ci prawo do odliczenia kwoty podatku naliczonego od
    importowanych lub nabytych towarów i usług dotyczących świadczenia usług
    przez podatnika poza terytorium Polski, jeżeli podatek ten mógłby być
    odliczony gdyby czynności te były wykonywane na terytorium Polski.

    --
    Alter Native
    Alter Ego

  • 3. Data: 2004-07-09 13:31:27
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <ccm37e$jbq$1@nemesis.news.tpi.pl>, Alter Native wrote:

    > Tak. W sytuacji, gdy zgodnie z kryterium miejsca świadczenia, dana usługa

    Czy mowa o NIP-ie czy EURONIP-ie ?
    Czy to ma znaczenie ?
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl