  • 1. Data: 2004-07-08 19:50:55
    Temat: Paliwowy dylemat - VAT cieżarowy -> osobowy
    Od: "Jac <J.M.>" <j...@a...plusnet.pl>

    Witam Szanownych grupowiczów (jeśli moje pytania już były to proszę o
    wskazanie odpowiedzi po guglowałem i nic nie znalazłem w tej materii) mam
    pewien dylemat.... Firma posiada samochód zakupiony jako 'ciężarowy' z
    homologacją, wiadome jest że wszystkie wydatki związane z samochodem się
    odlicza... co się stanie jeśli przerejestruje się ten samochód na osobowy,
    czy nadal będzie można odliczać VAT na tych samych zasadach samochód ciągle
    jest ten sam

    Pzdr
    Jacek

  • 2. Data: 2004-07-08 20:11:50
    Temat: Re: Paliwowy dylemat - VAT cieżarowy -> osobowy
    Od: "toster" <t...@W...pl>

> [...]
    > pewien dylemat.... Firma posiada samochód zakupiony jako 'ciężarowy' z
    > homologacją, wiadome jest że wszystkie wydatki związane z samochodem się

    Nie bądź taki pewien. Też mam taki, a dzięki niejakiemu Lisakowi (niech mu
    ziemia ciężką będzie) nie odliczam Vatu od paliwa.
    Pogugluj dokładniej.
    T.

  • 3. Data: 2004-07-08 20:52:31
    Od: "Jac <J.M.>" <j...@a...plusnet.pl>

    "toster" <t...@W...pl> wrote in message

    > Nie bądź taki pewien. Też mam taki, a dzięki niejakiemu Lisakowi (niech mu
    > ziemia ciężką będzie) nie odliczam Vatu od paliwa.
    > Pogugluj dokładniej.

    a jakaś podpowiedź, hasłowo, albo jakiś art., utęp itd..

    Pzdr

  • 4. Data: 2004-07-08 21:12:19
    Od: "toster" <t...@W...pl>

    > a jakaś podpowiedź, hasłowo, albo jakiś art., utęp itd..

    http://bap.lex.pl/cgi-bin/demo.cgi?id=&comm=jn&akt=n
    r17086198&ver=-1&jedn=-1

    Dz.U.04.54.535

    USTAWA

    z dnia 11 marca 2004 r.

    o podatku od towarów i usług

    (Dz. U. z dnia 5 kwietnia 2004 r.)

    DZIAŁ IX
    Odliczenie i zwrot podatku.

    Odliczanie częściowe

    Rozdział 1

    Odliczenie i zwrot podatku

    Art. 86. 1. W zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do
    wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15,
    przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku
    naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i
    19 oraz art. 124.

    2. Kwotę podatku naliczonego stanowi, z zastrzeżeniem ust. 3-7:
    1) suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika:
    a) z tytułu nabycia towarów i usług,
    b) potwierdzających dokonanie przedpłaty (zaliczki, zadatku, raty),
    jeżeli wiązały się one z powstaniem obowiązku podatkowego,
    c) od komitenta z tytułu dostawy towarów będącej przedmiotem umowy komisu
    - z uwzględnieniem rabatów określonych w art. 29 ust. 4;
    2) w przypadku importu - suma kwot podatku wynikająca z dokumentu
    celnego;
    3) zryczałtowany zwrot podatku, o którym mowa w art. 116 ust. 6;
    4) kwota podatku należnego od importu usług, kwota podatku należnego od
    dostawy towarów, dla której podatnikiem jest ich nabywca, oraz kwota podatku
    należnego z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów.
    3. W przypadku nabycia samochodów osobowych oraz innych pojazdów
    samochodowych o dopuszczalnej ładowności mniejszej niż określona według
    wzoru:
    DŁ = 357 kg + n x 68 kg

    gdzie:

    DŁ - oznacza dopuszczalną ładowność,
    n - oznacza ilość miejsc (siedzeń) łącznie z miejscem dla kierowcy