  • 1. Data: 2004-07-08 18:25:33
    Temat: VAT a sprzedaż gruntu
    Od: "umywalka_pentagonalna" <z...@o...pl>

    Witam,

    W październiku zeszłego roku podpisałam umowę przedwstępną z deweloperem
    odnośnie zakupu mieszkania. Deweloper doradził mi, by całość należności
    wpłacić przed 1 maja 2004r. a w ten sposób unikniemy ewentualnego wzrostu
    podatku VAT. Tak też zrobiłam. Akt notarialny będzie sporządzony dopiero w
    tym miesiącu, a więc po 1 maja 2004r. Dzisiaj zostałam powiadomiona o
    wyznaczonym terminie odbioru mieszkania (za kilka dni), a jednocześnie
    deweloper informuje mnie że muszę dopłacić kilka tysięcy zł w związku z
    faktem że opodatkował grunt VATem w myśl przepisów nowej ustawy.

    Czy deweloper miał prawo tak postąpić? Czy nie powinien nas poinformować
    wcześniej? Czy jest sens i sposób na to żeby się z nim pospierać?

    Dzięki z góry za rady
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-07-08 22:31:32
    Temat: Re: VAT a sprzedaż gruntu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Jul 2004, umywalka_pentagonalna wrote:

    >+ Witam,
    >+
    >+ W październiku zeszłego roku podpisałam umowę przedwstępną z deweloperem
    >+ odnośnie zakupu mieszkania.

    A była w niej cena ? I jak określona ?
    Polecam "na łasce zamawiającego":
    http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/firmaw_040706/f