  • 1. Data: 2004-07-09 09:57:01
    Temat: placic podatek?
    Od: "tommass" <t...@p...onet.pl>

    Niedawno sprowadzilem z Niemiec samochod i po tygodniu go sprzedalem.
    Nie prowadze dzialalnosci gospodarczej, jednak z tego co wiem to trzeba
    zaplacic podatek, jesli zbywa sie rzecz przed uplywem pol roku.
    Z drugiej strony slyszalem, ze jesli moj przychod nie przekroczyl wartosci
    2789zl (roczna kwota nie podlegajaca opodatkowaniu) to podatku nie musze placic.
    Jesli tak, to czy przychod ten uwzgledniam w rocznym zeznaniu?
    Jesli podatek musze zaplacic to jak to zrobic, nigdy z takiego przychodu sie
    nie rozliczalem.
    pozdr.

  • 2. Data: 2004-07-09 20:28:24
    Temat: Re: placic podatek?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 Jul 2004, tommass wrote:

    >+ Niedawno sprowadzilem z Niemiec samochod i po tygodniu go sprzedalem.

    Zarobiłeś czy straciłeś na transakcji ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-07-10 20:46:36
    Od: "tommass" <t...@p...onet.pl>

    > Zarobiłeś czy straciłeś na transakcji ?

    Zarobilem jakies 1500 pln

  • 4. Data: 2004-07-12 10:13:12
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    tommass pisze:

    > Zarobilem jakies 1500 pln

    No to od tego masz zaplacic Pit.

    Boguslaw

  • 5. Data: 2004-07-12 19:13:18
    Od: "tg" <t...@o...pl>

    > No to od tego masz zaplacic Pit.
    >
    > Boguslaw

    Chyba nie zrozumiales pytania. Chodzi mi glownie o ta kwote wplna od
    opodatkowania.
    1500 (moj zysk) < 2789 (kwota wolna od podatku), wobec czego nie wiem czy
    placic tenze podatek.

  • 6. Data: 2004-07-13 10:30:04
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    tg pisze:

    > Chyba nie zrozumiales pytania. Chodzi mi glownie o ta kwote wplna od
    > opodatkowania.
    > 1500 (moj zysk) < 2789 (kwota wolna od podatku), wobec czego nie wiem czy
    > placic tenze podatek.

    No to trzeba bylo do razu do wrozki isc,
    albo od razu napisac,
    czy masz inne dochody, czy nie.

    NIE ISTNIEJE kwota wolna od podatki w PIt..

    Ale to na jedno wychodzi jakby byla,
    bo podatek liczy sie od podstawy wg wzoru...

    Boguslaw

  • 7. Data: 2004-07-13 13:19:35
    Od: "tg" <t...@o...pl>

    > NIE ISTNIEJE kwota wolna od podatki w PIt..
    >
    > Ale to na jedno wychodzi jakby byla,
    > bo podatek liczy sie od podstawy wg wzoru...

    Tzn. wysylam na wlasna reke (obecnie nie pracuje) zaliczke na podatek
    dochodowy w wysokosci 19% z 1500zl? i te 1500zl doliczam do podstawy
    opodatkowania w zeznaniu rocznym?
    Czy w tym przypadku sa jakies jasne procedury, bo nie jestem ksiegowym i
    jakos nie wiem o co tu chodzi.

    prosze o krotka instrukcje

  • 8. Data: 2004-07-20 05:54:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Jul 2004, tg wrote:

> [...]
    >+
    >+
    >+ Tzn. wysylam na wlasna reke (obecnie nie pracuje) zaliczke na podatek

    O ile się nie mylę to jakiś jednorazowy PIT się składa...

    >+ i te 1500zl doliczam do podstawy opodatkowania w zeznaniu rocznym?

    Najwyraźniej !

    >+ Czy w tym przypadku sa jakies jasne procedury,

    Ja to pisują ? "Miła Pani w US wyjaśni" ? :)
    Nie możesz polegać WYŁĄCZNIE na tym co US ci powie. Ale właściwy
    "papier" chyba ci dają :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)