    From: Tomek <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Faktury a małżonkowie
    Date: Sun, 23 Nov 2008 21:08:49 +0100

    c.d. tematu małżeńsko-podatkowego.

    Gdy sprzedaję cokolwiek w ramach DG wystawiam fakturę VAT
    - nakazuje mi to rozporządzenie MF, sprzedawcą na fakturze jestem ja,
    bo to ja jestem podatnikiem VAT zobowiązanym do jej wystawienia. Wszystko
    gra.

    Ale już przy fakturze zakupu tak nie jest, każdy może przecież dokonać
    zakupu
    "na fakturę" a przecież to co kupuję wchodzi do majątku wspólnego mojego i
    mojej żony
    - więc żeby faktura oddawała rzeczywistość to nabywców powinno być dwoje
    i to nawet jeśli to zakup "na firmę".

    Mimo to z jakiś powodów koncepcja wpisania obu małżonków na fakturze
    zakupowej
    nie funkcjonuje w realu jako reguła, a przy zakupach firmowych to chyba
    wogóle
    nie funckjonuje - ma ktoś pomysł dlaczego? (Czy takie faktury nie są
    czasem
    nierzetelne tudzież czy nie poświadczają nieprawdy?)

    Pozdrawiam,
    Tomek