  • 1. Data: 2007-09-13 07:46:40
    Temat: "Mała Księgowość" Rzepy a iFirma.pl
    Od: zagloba <c...@w...cc>

    Witam,

    proszę Was o radę. Rozważam dwie możliwości prowadzenia księgowości - za
    pomocą "Małej Księgowości" Rzeczpospolitej oraz za pomocą iFirmy.
    Zapoznałem się z obydwoma możliwościami i ich działaniem.

    Zaletą "MK" jest na pewno to, że jest darmowa, bardziej rozbudowana. Ale
    np. nie posiada modułu tworzenia deklaracji ZUS DRA, odpis z racji
    ubezpieczenia zdrowotnego trzeba wprowadzać "tylnymi drzwiami" przez
    edycję panelu "wspólnicy". Poza tym trzeba aktualizować program, by był
    w zgodzie z obowiązującymi przepisami. Ma też dość rozbudowaną obsługę
    środków trwałych - tworzy wszystkie potrzebne dokumenty związane z EŚT.

    Natomiast co do 'iFirmy" - jest płatna, ale wydatek rzędu 55 zł można
    ścierpieć. Jest bardzo wygodna, nie trzeba martwić się o aktualizację,
    generuje ZUS DRA, można za jej pomocą drukować faktury i rachunki, dane
    przechowywane są na ich serwerach i nie muszę się o nie martwić. Boli
    mnie tylko jedno - ponieważ KPiR w ich wykonaniu nieco odbiega od wzoru,
    obawiam się że w przypadku kontroli skarbowej mogą się tego doczepić.
    Chodzi o to, że:
    1. Nie ma danych firmy na wydruku - jak dla mnie to nie problem, bo
    można podbić pieczątkę na któej sa dane
    2. Połączyli w jedną kolumnę datę zdarzenia, jego opis i nr dowodu
    księgowego
    3. W tytule księgi zamiast słownie, wpisują cyfrowo numer miesiąca - np.
    zamiast wrzesień 2007 wpisują 09.2007
    4. Jeśli ilość pozycji Książki na dany miesiąc jest większa i wydruk nie
    mieści się na 1 stronie, to nie drukują na każdej stronie sumowania,
    tylko na ostatniej.

    Co o tym sądzicie? Jakie rozwiązanie mi radzicie.

    Mam DG jednoosobową, płacę tylko zdrowotne, nie jestem VAT-owcem i
    rozliczam się na zasadach ogólnych.

    Pozdr. Zagłoba