  • 1. Data: 2005-03-03 18:26:06
    Temat: Faktury korygujace
    Od: "Przemek" <m...@p...onet.pl>

    Witam,

    Mam pytanie odnosinie wystawiania faktur korygujacych.
    Zakladajac sytuacje czesciowej korekty faktury VAT jak nalezy postapic:
    czy wystawic korekte na ujemna kwote wartosci czesciowej w ten sposob
    modyfikujac ostateczna wartosc faktury,
    czy moze (czy bedzie to zgodne z prawem) wystawic fakture korygujaca
    anulujaca fakture zrodlowa i wystwic nowa fakture VAT ze zmieniona (realna)
    wartoscia.

    Pomozcie prosze, bo to co dzis uslyszalem zarowno w kilku US jak i MF
    podchodzi pod niezly odcinek Monty Pythona...

    Pozdrawiam
    Przemek

  • 2. Data: 2005-03-04 08:25:41
    Temat: Re: Faktury korygujace
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl>

    Użytkownik "Przemek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Pomozcie prosze, bo to co dzis uslyszalem zarowno w kilku US jak i MF
    > podchodzi pod niezly odcinek Monty Pythona...
    -----------------------------------
    Nie bardzo widzę możliwość wystawiania korekty na całą pierwotna wartość
    faktury i wystawienie nowej .Jak całą korygujesz to chyba zwrot towaru ale
    ty tego nie masz przecież wiec korekta pozycji pozostaje.Czyli piszesz to co
    było i podajesz ile w każdej pozycji winno byc a róznica jest korekta .
    Pozdrawiam Wiola

  • 3. Data: 2005-03-04 16:59:31
    Od: "Przemek" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wiola" <p...@s...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > co
    > było i podajesz ile w każdej pozycji winno byc a róznica jest korekta .

    Hmm, tu chodzi o faktury za uslugi - firma wykonuje szereg uslug dla klienta
    po czym rozlicza je na jednej fakturze. Kontrahent moze podwazyc wartosc
    czesci badz wszystkich uslug i szczerze mowiac, jak dla mnie logiczne byloby
    anulowanie poprzedniej faktury (poprzez jej wyzerowanie korekta) i
    wystawienie nowej na zmodyfikowana wartosc. Niestety, odnosnie tego jak to
    wykonac zdania sa podzielone - dzis slyszalem ze mozna tak zrobic i jest to
    prawidlowe, a z drugiej strony inny ksiegowy mowi to co Ty - czyli zaleca
    modyfikacje wartosci.
    Zeby bylo ciekawiej wg mnie zadna z tych drog nie pasuje do tego co jest
    zawarte w rozporzadzeniu, ktore mowi o tym ze faktura korekta powinna
    zawierac tresc i wartosci FV oryginalnej oraz zmodyfikowana (nowa -
    prawidlowa) wartosc uslug na zasadzie bylo - jest, bez kwot ujemnych itp.

    Pozdrawiam
    Przemek