  • 1. Data: 2005-03-03 18:24:36
    Temat: Faktura za komputer..
    Od: "Martin Jedrzejewski" <l...@a...pl>

    Witam

    mam fakture za komputer, która pechowo wyszła na 3524 złote (netto),
    chciałbym ją rozłożyć na dwie faktury:
    na jednej byłby system operacyjny (windows xp) a na drugiej sam komputer.
    Problem z tym że system jest w wersji OEM i jest sprzedawany razem ze
    sprzętem komputerowym. Czy mimo to mogę rozbić to na dwie faktury, chciałbym
    uniknąć dochodowego za zeszły miesiąc.

    dzięki

  • 2. Data: 2005-03-03 18:36:09
    Temat: Re: Faktura za komputer..
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Martin Jedrzejewski wrote:
> [...]
    > sprzętem komputerowym. Czy mimo to mogę rozbić to na dwie faktury, chciałbym

    I wyjdzie na to, ze kupiles OEM bez sprzetu.

  • 3. Data: 2005-03-03 19:55:32
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > I wyjdzie na to, ze kupiles OEM bez sprzetu.

    Czy to prawda, że jak vatowiec kupi np jednostkę centralną za 2000 netto,
    później monitor za 1000 netto, pół roku pozniej za 1000 nettto drukartkę, to
    musi liczyć odpisy amortyzacyjne od kompletnego sprzętu za 4000? Tak mi
    powiedziała pani z US.

    A jak będzie komp za 3400 golas z linuksem, a oprogramowanie osobno kupione
    za 1000? Trwały?

    A jezeli bedzie komp za 1500, a całość oprogramownaia kosztuje 5000 (box, a
    nie OEM) netto, to co jest środkiem trwałym? Co nim będzie jeżeli wymienie
    sprzęt, a zostawię oprogramowanie?

    Jak można liczyc amortyzację od sprzetu, ktorego skład zmienia się co parę
    tygodni?

    Czy instalację oprogramowania (czynnmość) dla klienta wlicza się w cene
    kompa, czy osobna pozycja na fakturze za np. 1 zł?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 4. Data: 2005-03-03 21:48:50
    Od: "Tomasz" <t...@g...net!!!>

    Martin Jedrzejewski wrote:
> [...]
    > sprzedawany razem ze sprzętem komputerowym. Czy mimo to mogę rozbić
    > to na dwie faktury, chciałbym uniknąć dochodowego za zeszły miesiąc.

    jesli chodzi o kwestie licencyjne, to ztcw dokupic licencje oem mozesz w
    okresie 30dni (przynajmniej taka jest wykladnia MS), z tym ze na drugiej
    fakturze musi byc dopisek do ktorego komputera zostala dokupiona (np. numer
    faktury w uwagach).

    jesli chodzi o US, to nie wiem,

    --
    Tomek

  • 5. Data: 2005-03-04 12:22:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 3 Mar 2005, Jan Werbiński wrote:

> [...]
    > + > > sprzętem komputerowym. Czy mimo to mogę rozbić to na dwie faktury,

    ...nie, ty chcesz rozbić fakturę lub faktury (przecież to bez znaczenia
    czy to 1 kwit czy 2) na dwa WPISY do ESToWNiP !
    Sprawdź archiwum (groups.google.pl -> zaawansowane i powypełniać
    pola) - Maddy twardo stoi na stanowisku że ST to ST a WNiP to
    WNiP i brak podstaw do "pomieszania". Zakładam iż mowa o przypadku
    kiedy ów OEM jest *osobno wymieniony* na f-rze :)
    Przypomnę iż próbowałem bronić stanowiska przeciwnego :)

    > + Czy to prawda, że jak vatowiec kupi np jednostkę centralną za 2000 netto,
    > + później monitor za 1000 netto

    ...a co PRZEDTEM zrobił z jednostką centralną ??
    Załóżmy że to ma być "normalny komputer" (używany nie jako fileserwer
    czy router "stojący w kącie"). No to zakup j.c. nie jest podstawą do
    wpisywania w EST - nie jest "kompletny", prawda ?

    > + pół roku pozniej za 1000 nettto drukartkę, to
    > + musi liczyć odpisy amortyzacyjne od kompletnego sprzętu za 4000? Tak mi
    > + powiedziała pani z US.

    Przed drukarką ja bym się bronił rękami i zębami ;) - komp wcześniej
    BYŁ "kompletny i sprawny" ! Był ? - to "o co chodzi"...
    No chyba że ktoś go *tylko* do Płacznika potrzebuje i bez wydruku
    ani rusz ;)

    > + A jak będzie komp za 3400 golas z linuksem, a oprogramowanie osobno kupione
    > + za 1000? Trwały?

    IMHO nie. Oprogramowanie jest WNiP... !

    > + A jezeli bedzie komp za 1500, a całość oprogramownaia kosztuje 5000 (box, a
    > + nie OEM) netto, to co jest środkiem trwałym? Co nim będzie jeżeli wymienie
    > + sprzęt, a zostawię oprogramowanie?

    ...właśnie dlatego WNiP traktuje się OSOBNO.
    I jedynie OEM tu mało co miesza... a raczej "domniemania" :]

    > + Jak można liczyc amortyzację od sprzetu, ktorego skład zmienia się co parę
    > + tygodni?

    Przeczytać w ustawie zasady:
    - ulepszania ST
    - odłączania elementów ST

    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2005-03-04 19:54:13
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <42275622$0$1362$f69f905@mamut2.aster.pl>,
    "Martin Jedrzejewski" <l...@a...pl> wrote:

> [...]
    > sprzętem komputerowym. Czy mimo to mogę rozbić to na dwie faktury, chciałbym

    A ten Windows to jest Ci potrzebny?

    --
    pozdrawiam
    Jarek

  • 7. Data: 2005-03-04 20:06:47
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.60.0503041256250.2032@athlon>,

> [...]
    > WNiP i brak podstaw do "pomieszania". Zakładam iż mowa o przypadku
    > kiedy ów OEM jest *osobno wymieniony* na f-rze :)

    O, to mi do łba nie wpadło...

> [...]
    > czy router "stojący w kącie"). No to zakup j.c. nie jest podstawą do
    > wpisywania w EST - nie jest "kompletny", prawda ?

    Niekoniecznie. Może być kompletny wraz ze starym monitorem wygrzebanym
    spod łóżka. OIDP w ustawie stoi "kompletne stanowiące własność", a nie
    "kupione kompletne" :)

  • 8. Data: 2005-03-04 20:39:54
    Od: "Martin Jedrzejewski" <l...@a...pl>

    Użytkownik "Jarek Spirydowicz" <j...@k...szczecin.pl> napisał w
    wiadomości news:jareks-F6F0B9.20541304032005@gigaeth-gw.news.tp
    i.pl...

    > A ten Windows to jest Ci potrzebny?

    no więc raczej jest, bez systemu operacyjnego komputer nie jest
    funkcjonalny, można zainstalować np. DOS-a ale to też (chyba) trzeba kupić.
    Dałem sobie już z tym spokój i zostawiłem w gestii ksiegowej. Gdybym się
    temu przyjrzał wcześniej to pewnie bym wytargował te 25 złotych.

    Chociaż faktycznie, jest sens kupić komputer bez systemu,a następnego dnia
    kupić sam system na odrębnej fakturze, tak jak pisał Tomasz mail wyżej.

  • 9. Data: 2005-03-04 22:52:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Mar 2005, Jarek Spirydowicz wrote:

> [...]
    >+ Niekoniecznie. Może być kompletny wraz ze starym monitorem wygrzebanym
    >+ spod łóżka. OIDP w ustawie stoi "kompletne stanowiące własność", a nie

    Nie śmiem się sprzeciwić :)
    Ale do EST ów "wygrzebany spod łóżka" monitor musi być w takim razie
    doliczony (do WP).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2005-03-04 22:55:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Mar 2005, Martin Jedrzejewski wrote:

> [...]
    >+ no więc raczej jest, bez systemu operacyjnego komputer nie jest
    >+ funkcjonalny, można zainstalować np. DOS-a ale to też (chyba) trzeba kupić.

    wKF: AFAIK istnieją "free" DOSy. Inna rzecz że MS-DOS (M$) i PC-DOS (IBM)
    raczej darmowe nie są :)

    [...]
    >+ Chociaż faktycznie, jest sens kupić komputer bez systemu,a następnego dnia
    >+ kupić sam system na odrębnej fakturze, tak jak pisał Tomasz mail wyżej.

    Zastanów się moment: a co zmienia "odrębna faktura" ?
    Bo mi się zdawało, że jakiekobykolwiek stanowiska nie przyjąć to od
    "jedności faktury" raczej mało ono zależy :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)