  • 1. Data: 2003-12-14 19:37:17
    Temat: Fundusz pracy - jak ze składkami przy...
    Od: "PawełJ" <pawel_jajko@wytnij_to.poczta.onet.pl>

    ... Takiej sytuacji:
    Osoba prowadząca DG. opłaca składkę tylko na zdrowotne.(ma umowę o pracę
    powyżej 800 zł).
    Osoba współpracująca rozliczana z kodem 051100 cały miesiąc jest na
    chorobowym (Składka tylko na zdrowotne)
    Pracownik (jeden bo tyle firma zatrudnia) cały miesiąc jest na urlopie
    bezpłatnym.
    Składki na ub. społeczne nie są naliczone żadne.
    A co z Funduszem pracy? wogóle, czy od prowadzących dg trzeba go płacić
    zawsze?
    Jeżeli tak to tylko od osoby współpracującej czy od obydwóch osób?

    Mi sie wydawało, że wogóle (jeżeli nie ma składek na ub. społ.) ale pani w
    ZUS powiedziała, że jeżeli jest zatrudniony pracownik to od właścicieli
    idzie ZAWSZE cała składka na FP. Druga pani w ZUS mówiła, że raczej nie
    powinna jak nie ma składek na ub. społ.
    Więc może ktoś z grupowiczów wie jak ma być?

    Z góry dzięki za pomoc.

    --
    PawełJ

  • 2. Data: 2003-12-14 20:08:31
    Temat: Re: Fundusz pracy - jak ze składkami przy...
    Od: "N." <n...@b...pl>

    Składke na FP płaci sie tylko gdy płacone sa wszystkie składki za osobe
    prowadzaca DG i wspólpracujaca i za pracownika! Jesli ktos p[łaci tylko
    zdrowotne za niego nie nalicza sie skł na FP.

  • 3. Data: 2003-12-14 20:54:07
    Od: "PawełJ" <pawel_jajko@wytnij_to.poczta.onet.pl>

    > Składke na FP płaci sie tylko gdy płacone sa wszystkie składki za osobe
    > prowadzaca DG i wspólpracujaca i za pracownika! Jesli ktos p[łaci tylko
    > zdrowotne za niego nie nalicza sie skł na FP.
    Czyli jak jest na chorobowym os. współpracująca to też się nie płaci?

    --
    PawełJ

  • 4. Data: 2003-12-15 17:50:40
    Od: "N." <n...@b...pl>

    Użytkownik "PawełJ" <pawel_jajko@wytnij_to.poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:briilg$eut$1@news.onet.pl...

    > Czyli jak jest na chorobowym os. współpracująca to też się nie płaci?
    >
    > --
    > PawełJ

    Jeżeli osoba współpracująca płaci wszystkie składki i choruje, wtedy FP
    wyliczasz od podstawy ubezp. społecznych (pomniejszonej - bo jak choruje, to
    nie liczysz od tej samej podstawy).