  • 1. Data: 2003-12-14 18:48:48
    Temat: SITA - Środek trwały
    Od: "Bogdan" <b...@o...pl>

    Witam.
    Mam taki mały problem. Firma zakupiła urządzenie do nauki jezyków obcych
    przeznaczone dla pracowników o nazwie SITA. Wartość fakturowa wraz z
    poszczególnymi częściami kursu to 1550,00 zł. netto. Podchodzi więc pod
    środek trwały (chyba ???). I tu mam problem. Pod jakim numerem KŚT to
    powinno być zaksięgowane i z jaką stawką ?

    Bogdan Al.

  • 2. Data: 2003-12-16 21:32:31
    Temat: Re: SITA - Środek trwały
    Od: "zetka" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bogdan" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > środek trwały (chyba ???). I tu mam problem. Pod jakim numerem KŚT to
    > powinno być zaksięgowane i z jaką stawką ?

    Moim skromnym zdaniem może to być środek trwały, a grupa to 901,stawka to
    mam rozumieć okres amortyzacji ?

    JW24

  • 3. Data: 2003-12-16 21:49:04
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik zetka napisał:
    > Użytkownik "Bogdan" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Moim skromnym zdaniem może to być środek trwały, a grupa to 901,stawka to
    > mam rozumieć okres amortyzacji ?

    Cała grupa 9 to inwentarz żywy.
    Ja tam tej SITY na oczy nie widziałam ale widac inzynieria genetyczna
    poszła dalej niz sięga moja wyobraźnia :-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2003-12-17 16:08:33
    Od: "Bogdan" <b...@o...pl>

    Witam ponownie.
    Maddy jesteś moim Guru, ale nie pomogłaś. Fakt że "zetka" chyba się pomylił
    ale skoro wiesz jak to zakfalifikować to daj odpowiedź. Proszę.

    Bogdan

  • 5. Data: 2003-12-20 14:33:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Dec 2003, Bogdan wrote:

    >+ Witam ponownie.
    >+ Maddy jesteś moim Guru, ale nie pomogłaś.

    Ty też nie pomogłeś. Ani Maddy, ani reszty grupy:
    1. dlaczego nie wyposażenie ? Rozumiem że masz wątpliwości
    i zamiast pójść najprostszą drogą kombonujesz; co jest
    powodem ?

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 6. Data: 2003-12-20 20:02:44
    Od: "Bogdan" <b...@o...pl>

    Witam.
    Powodem dla którego myślałem o tym jako o środku trałym jest jego wartość i
    to że teoretycznie ma służyć ponad rok. Brałem to jako niskocenny ŚT. Jęśli
    się mylę to jest OK. Znacznie upraszcza sprawę - fakt.
    Dzieki za podpowiedź.
    Pozdrawiam
    Bogdan

  • 7. Data: 2003-12-20 21:11:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 20 Dec 2003, Bogdan wrote:
    [...]
    >+ to że teoretycznie ma służyć ponad rok. Brałem to jako niskocenny ŚT. Jęśli
    >+ się mylę to jest OK.

    Ależ nie ma tak dobrze :)
    Tam było "1." bo liczyłem że trochę ostrzej się "wyposażenia"
    przyczepisz, twoja aktualna wypowiedź bowiem podwyższa szanse
    że moje pierwotne podejrzenie było słuszne (tu mi kaktus, jak
    "typowy KPiRowiec" wyposażenie określi jako "niskocenny ŚT"
    - mimo że to jest IM*H*O słuszne :)):
    2. czy ty nie jesteś przypadkiem na PK ?

    I skąd my biedni mamy to wydedukować, jeśli z wróżek nie
    korzystamy ?

    >+ Znacznie upraszcza sprawę - fakt.

    Ha, tyle że "mniej więcej na pewno" opis (mój) odnosił się
    do KPiR, a nie PK :)

    Nadto nie odpowiedziałeś na 1., jakby nie patrzeć :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 8. Data: 2003-12-21 07:44:14
    Od: "Bogdan" <b...@o...pl>

    Witam.
    To może po kolei. Jestem na KPiR plus VAT. Zakupiono w celach dydaktycznych
    dla pracowników urządzenie uczące SITA za wartość netto 1 550,00 zł.
    Najprościej byłoby wstadzić to do wyposażenia i po krzyku.
    Ale:
    1. Nie prowadze takowej ewidencji - bo jak na razie nie miałem nic co by się
    tam klasyfikowało.
    2. Wydawało mi się że trzeba to wsadzić do ŚT choćby dlatego że czas
    użytkowania tegoż wynosi ponad rok mimo że nie przekracza granicznej kwoty 3
    500,00 zł.

    Pozdrawaim
    Bogdan

  • 9. Data: 2003-12-22 06:42:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 21 Dec 2003, Bogdan wrote:

> [...]
    >+ dla pracowników urządzenie uczące SITA za wartość netto 1 550,00 zł.
    >+ Najprościej byłoby wstadzić to do wyposażenia i po krzyku.

    Ano. Dlatego szukam powodu dla którego kombinujesz !

    >+ Ale:
    >+ 1. Nie prowadze takowej ewidencji - bo jak na razie nie miałem nic co by się
    >+ tam klasyfikowało.

    A to upoważnia do "niemania" *pustej* ewidencji ?

    >+ 2. Wydawało mi się że trzeba to wsadzić do ŚT choćby dlatego że czas
    >+ użytkowania tegoż wynosi ponad rok

    A to ja przepraszam, a co się wobec tego wpisuje do EW ?? :O :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 10. Data: 2003-12-22 07:46:26
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    Bogdan wrote:

> [...]
    > krzyku. Ale:
    > 1. Nie prowadze takowej ewidencji - bo jak na razie nie miałem nic co

    A to już poważne naruszenie perzepisów. Musisz prowadzić EŚT. Nawet
    gdynic do niej nie będzie wpisane.

    > 2. Wydawało mi się że trzeba to wsadzić do ŚT choćby dlatego że czas
    > użytkowania tegoż wynosi ponad rok mimo że nie przekracza granicznej
    > kwoty 3 500,00 zł.

    Wydawało ci się.