  • 11. Data: 2002-10-16 13:42:49
    Temat: Re: GUS RG1 - co wpisać ?
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 16 Oct 2002, ppinq wrote:
    [...]
    >+ >http://217.11.136.157/free_downloa d/szablony/FIS.OLD/RAD00001.htm
    >+
    >+ A u mnie coś się nie chce otworzyć :(

    To powinno być SDI, może ma "szlaban" dla innych podsieci :)
    (tak, ja mam SDI pomimo że post wychodzi inaczej :)), mógł
    wyłączyć komputer...
    No i nie wiem skąd spacja w adresie ! (jej ta NIE MA być !)

    Znając treść i autora :) zaaplikowałem googlowi i znalazł:

    http://www.ebiuro.essia.com.pl/ezine/008pod.htm

    ... ów temat - "Faktury vat - z nazwiskiem czy bez"
    -:)

    [...GUS...]
    >+ >Niektóre wątpliwości wyłoży ci "od ręki" (typu "jaki kod").
    >+
    >+ Tych na szczęście nie mam bo wybierałem zakres z PKD w ręku.

    Nie o to mi szło - w sasiednim poscie pytałeś co za kod
    wpisać do któregoś pola i nie chodziło o PKD :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 12. Data: 2002-10-16 20:26:03
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

    >Znając treść i autora :) zaaplikowałem googlowi i znalazł:
    >
    >http://www.ebiuro.essia.com.pl/ezi ne/008pod.htm
    >
    >... ów temat - "Faktury vat - z nazwiskiem czy bez"
    >-:)

    Dzięki - działa bez problemu, chociaż po "pierwszym czytaniu"
    miałem niezły chaos :)
    Ale rzeczywiście jest jakiś ślad w przepisach odnośnie nazwy
    skróconej (chociaż pod innym paragrafem) i w takim razie
    spróbuję się przy tym trochę upierać w UMie.

    >Nie o to mi szło - w sasiednim poscie pytałeś co za kod
    >wpisać do któregoś pola i nie chodziło o PKD :)

    Acha - to chyba jednak zostawię pani w GUSie :)

    pozdrawiam
    PinQ
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 13. Data: 2002-10-17 09:28:11
    Od: "Maura" <m...@y...com>

    "ppinq" <p...@h...pl> wrote in message news:02101520214380@polnews.pl...
    (cut)
    > Thx - chyba zaryzykuję i wszędzie wpiszę to samo - zobaczymy
    > co z tego wyniknie.
    > Orientujesz się może co to "forma organizacyjna" (51)?
    > Jest jakiś spis tych form, czy to wymyśla się samemu z sufitu ?
    > Jako wskazówka w formularzu jest napisane: "sklep, szkoła,
    > punkt apteczny" - a u mnie nic z tych rzeczy :-(
    >
    > poz.PinQ

    Formy organizacyjnej nie wpisywałam - nie mam jakichś szkół, aptek, etc.
    Natomiast później jest pole (nie pamietam w tej chwili nazwy) do określenia
    gdzie będzie wykonywana działalność - czy to sklep, barak i podobne punkty
    usługowe, etc. Pozostawiłam puste - u mnie jest handel i usługi, na adres
    zameldowania. Pani w GUS sie zdziwiła dlaczego jest puste - powiedziałam, że
    nie będę miała punktu a pod adresem będzie biuro firmy. Zdziwiła się jeszcze
    bardziej ale przepuściła do złożenia formularza.

    A co jest najsmieszniejsze - wszedzie w urzedzie wiszą kartki z wykazem
    jakie dokumenty są potrzebne do wydania regonu: wniosek o regon, wpis oraz
    kopia strony z dowodu osobistego z peselem. Wykonałam wszystkie kopie...
    Tylko po to, aby pan wystawiający regon sie rozesmiał i powiedział: "a skąd
    Pani sie dowiedziała ze potrzebny jest dowód??" To się nazywa informacja
    maluczkich..... ;))

  • 14. Data: 2002-10-17 21:48:35
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

> [...]
    >nie będę miała punktu a pod adresem będzie biuro firmy. Zdziwiła się jeszcze
    >bardziej ale przepuściła do złożenia formularza.

    O właśnie - to samo co u mnie.
    Mam wobec tego nadzieję, że też jakoś przejdzie, chyba że
    "co GUS to obyczaj" i "moja" pani oprócz zdziwienia stanowczo odmówi.
    Ale sformułowanie "biuro firmy" jest IMHO też dobre.

> [...]
    >Pani sie dowiedziała ze potrzebny jest dowód??" To się nazywa informacja

    To można bez dowodu ??? :))

    poz.PinQ

  • 15. Data: 2002-10-17 23:18:36
    Temat: Re[2]: GUS RG1 - co wpisać ?
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 16 października 2002 o godzinie (11:47:12) napisano:
    GSld> Widać grupy nie czytasz ;)
    GSld> Ostatnio wałkowaliśmy ten problem - poszukaj wątku z tematem "DG",

    Grupe czytam dopiero od paru dni, a szperac po archiwum raczej mi żal,
    bo lacze sie przez modem :(
    Ale do watku trafilem :)

    GSld> Prawidłowa odpowiedź proponowana na grupie (akurat nie sprawdzałem
    GSld> w KSH więc cytuję czyjś wniosek): "nie może.

    No wlasnie.

    GSld> Sprzeciw, wysoki sądzie :)

    Sprzeciw przyjety :) Przegapilem zapis w ustawie o DG. Ale nie
    wyjasnia to sprawy do konca. Wpisy w ewidencji DG w postaci "Kogucik
    Marek Kowalski" dokonywano na dlugo przed wejsciem w zycie ustawy
    (1.1.2001), a nawet uchwalenia aktu (19.11.1999). Wczesniej byla to
    tylko praktyka, nieprawdaz? :)

    GSld> Zapis "firmę lub nazwę" wyraźnie (IMO) stanowi, ze nazwa
    GSld> która *nie jest* firmą jest również właściwa dla określania
    GSld> DG, a dalsza częśc zapisu - że wbrew twoim oporom jest
    GSld> tak również dla DG OF.

    Argumentacje przyjmuje - stanowisko swoje rewiduje. :)

    GSld> Prawda, ustawa nie mówi że wolno
    GSld> posługiwać się "nazwą" *zamiast* "imię nazwisko" - ale

    Tutaj sie nie zgodze - przytoczony przepis zawiera slowo "oraz" a nie
    "lub". Tak wiec wyraznie (IMO) nie wolno stosowac nazwy zamiast
    imienia i nazwiska.

    GSld> jak na mój gust *jakieś* określenie (nazwa) jest wymagane

    Jakies okreslenie zas rzeczywiscie jest wymagane, co IMO prowadzic
    moze do zabawnych rzeczy - dwa akapity nizej.

    GSld> - choć wcale nie musi to być nazwa zastrzeżona.

    Zgadzam sie - nie musi byc, choc to stwarza spore mozliwosci kolizji z
    nazwami zastrzezonymi i znakami towarowymi i mozliwosc podpadania pod
    przepisy o nieuczciwej konkurencji, ochronie znakow towarowych, itp.

    GSld> Osoba fizyczna ma rózne właściwości - i sama opisywana
    GSld> jest przez imię i nazwisko. Ale określenia tego co ona
    GSld> posiada *również* mogą mieć nazwę

    Rzeczywiscie - w swietle przepisu 4.7 przedsiebiorca powinien
    poslugiwac sie imieniem i nazwiskiem ORAZ nazwa dzialalnosci. A wiec,
    jesli Marek Kowalski wystepuje w obrocie gospodarczym jako on sam, to
    powinien uzywac nazwy Marek Kowalski Marek Kowalski (piersze to imie i
    nazwisko drugie to nazwa dzialalnosci) - co sugeruje, ze jest ich
    dwoch :))) Przyklad nie tak znowu wziety z sufitu, bo sa przeciez
    firmy nazywane nazwiskiem wlasciciela.

    Druga rzecz - jesli ustawodawca chcial, by kazda os. fiz. miala nazwe
    dzialalnosci, to poniekad zmusza ja do tego, by zbadala jaka nazwa
    mozna sie poslugiwac, zeby nie podpasc np. z tytulu nieuczciwej
    konkurencji. No i jeszcze to, ze liczba dobrych nazw jest skonczona...

    Szkoda, ze nie obowiazuje u nas stara regula prawa, ze dozwolone jest
    wszystko co nie jest zabronione. :(

    GSld> Nie. Za wszystko co robi "Kogucik" odpowiada Marek Kowalski,
    GSld> ale to nie znaczy że Marek Kowalski robi to osobiście;

    Nigdy tak nie twierdzilem. Moze powinien napisac: Ktos kto
    posluguje sie nazwa np. "Kogucik Marek Kowalski" to w rzeczywistosci
    "Marek Kowalski" i kropka. O to mi szlo, a nie o utozsamianie os. fiz.
    z jego DG.

    GSld> Widać PDG czytaleś 'nn' nowelizacji wstecz :)
    GSld> Wystarczy chwilę nie uważać - i już nam prawo zmienili :[ (ile
    GSld> to rzeczy zmieniono w zakresie VAT w br ? 'fafdziesiąt' będzie,
    GSld> nieprawdaż ?

    Naliczylem tylko 13 zmian ustawy o DG w ciagu 24 miesiecy - jedna
    zmiana na 2 miesiace - nie jest tak zle! :)

    GSld> No... ja spółką nie będąc n.s. tez mam :)

    Hmmm... a co sobie skrociles w tej nazwie? Bo spolki maja co skracac,
    a w Twoim przypadku, jesli dobrze zrozumialem, mozesz sobie skrocic
    tylko nazwe swojej DG (bo przeciez nie imie i nazwisko).

    P.S. (OT) A wlasciwie to czemu S.C. i S.A. pisze sie duzymi literami, a takie
    Sp. z o.o. malymi? To chyba na grupe pl.polszczyzna :)

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 16. Data: 2002-10-18 00:56:10
    Temat: Re: Re[2]: GUS RG1 - co wpisać ?
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On 18 Oct 2002, Krzysztof A. Ziembik wrote:
    [...]
> [...]
    >+ dzialalnosci, to poniekad zmusza ja do tego, by zbadala jaka nazwa
    >+ mozna sie poslugiwac, zeby nie podpasc np. z tytulu nieuczciwej

    A to akurat dość prosto: wystarczy wybrać nazwę która
    nie może zostać zastrzeżona :) (nazwa pospolita).

    >+ No i jeszcze to, ze liczba dobrych nazw jest skonczona...

    Prawda.
    [...]
> [...]
    >+ a w Twoim przypadku, jesli dobrze zrozumialem, mozesz sobie skrocic
    >+ tylko nazwe swojej DG (bo przeciez nie imie i nazwisko).

    PTU
    (w fullname jest "Przedsiębiorstwo....")
    W nazwie skróconej nie mam imienia i nazwiska.
    Oczywiście nie zwalnia mnie to od obowiązku podawania (jak
    PGD wymaga) na wszystkich papierach, ale jeśli gdzieś są
    osobne rubryki "nazwa" (bez zastrzeżenia "nazwa pełna") oraz "imię
    i nazwisko" (osobno) to skwapliwie korzystam :)

    >+ P.S. (OT) A wlasciwie to czemu S.C. i S.A. pisze sie duzymi literami, a takie
    >+ Sp. z o.o. malymi? To chyba na grupe pl.polszczyzna :)

    Maddy niewątpliwie może wystąpić jako p.o. p.p. :)
    (Maddy, jesteś ??)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 17. Data: 2002-10-18 08:56:53
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > A to akurat dość prosto: wystarczy wybrać nazwę która
    > nie może zostać zastrzeżona :) (nazwa pospolita).

    No nie wiem...
    Przeglądałem sobie kiedyś listę słów zastrzeżonych w UP i moje zdziwienie
    rosło z każdą odsłoną. Okazuje się, że są tam takie słowa jak pingwin,
    magnes
    a nawet wyrażenie "rok 2000" - a mnie też się wydawało, że tak nie można.
    Pytałem o to na psp ale obecnie chyba brak tam specjalistów z tej dziedziny
    :-(

    pozd.Pix