  • 1. Data: 2010-09-28 17:27:37
    Temat: Gabinet lekarski - podatki
    Od: Rezydent <r...@g...pl>

    Na jakiej zasadzie gabinety lekarskie taki: kardiolog, ginekolog,
    dermatolog, stomatolog płaci podatki ?
    Czy jest na taką działalnośc ryczałt? czy trzeba pełną rachunkowość ?

    i jak ewidencjonuje przychody ? przecież mało który stomatolog wydaje
    rachunki.

    --
    Rezydent

  • 2. Data: 2010-09-28 19:16:56
    Temat: Re: Gabinet lekarski - podatki
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Rezydent" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    >Na jakiej zasadzie gabinety lekarskie taki: kardiolog, ginekolog,
    >dermatolog, stomatolog płaci podatki ?
    >Czy jest na taką działalnośc ryczałt? czy trzeba pełną rachunkowość ?

    Ryczaltu IMHO nie ma, pelnej rachunkowosci (czyli ksiag handlowych) tez nei
    trzeba. KPiRzapewne.

    >i jak ewidencjonuje przychody ? przecież mało który stomatolog wydaje
    >rachunki.

    Na takiej samej zasadzie jak warzywniak ktory nie wpadl jeszcze w kase
    fiskalna. Czyli prowadzi ewidencje sprzedazy i wpisuje kwote utargu. Taka
    jaka uwaza - teoretycznie zgodna z prawda.. Oczywiscie jak wpisze za malo,
    to moze miec problem, gdy US zapyta go skad ta fura czy skad ta willa. Moze
    tez wpisac za duzo, jak potrzeba wykazac lepszy dochod na potrzeby uzyskania
    kredytu tudziez zalegalizowanai wiekszej ilosci lewej kasy.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2010-09-29 14:32:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 28 Sep 2010, SDD wrote:

    > Użytkownik "Rezydent" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Ryczaltu IMHO nie ma,

    IMVHO nie ma zakazu, a przynajmniej ja w tabelce:
    ...widzę wyłączenie od wyłączenia w dopisku pod tabelką.
    Wychodzi mi, że lekarz wykonujący usługi "osobiście" może korzystać
    z ryczałtu, ale już pracownika - a być może nawet tylko zleceniobiorcy
    usługi leczniczej - mieć (wtedy) nie może.

    pzdr, Gotfryd