  • 1. Data: 2002-12-27 12:28:23
    Temat: Gdzie kredyt na budowe domu?
    Od: "Rafał Szulc" <r...@b...pl>

    Witam Panstwa,

    Chcialem sie zapytac o kredyt na budowe domu,bo podejrzewam, ze i fachowcy z
    takiej branzy tutaj sie znajduja.
    Chodzi mi gdzie najkorzystniejszy kredyt, jakie warunki,itd...?

    pozdrawiam,

    Rafal

  • 2. Data: 2002-12-27 12:58:37
    Temat: Re: Gdzie kredyt na budowe domu?
    Od: Jureq <j...@o...pl>

    Rafał Szulc wrote:

    > Chcialem sie zapytac o kredyt na budowe domu,bo podejrzewam, ze i
    > fachowcy z takiej branzy tutaj sie znajduja.
    > Chodzi mi gdzie najkorzystniejszy kredyt, jakie warunki,itd...?

    NTG - pl.biznes.banki

  • 3. Data: 2002-12-27 21:07:35
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rafał Szulc" <r...@b...pl> napisał w wiadomości
    > Witam Panstwa,
    >
    > Chcialem sie zapytac o kredyt na budowe domu,

    Indywidualne negocjacje pomiędzy Tobą i bankiem. Większość banków stosuje
    n/w kryteria :
    1) Zaawansowanie budowy - min. 50 % wg kosztorysu sporządzonego przez osobę
    posiadającą odpowiednie uprawnienia.
    2) Kosztorys wykonany wg projektu budowlanego z harmonogramem robót
    (kolejność i terminy zgodnie ze sztuką budowlaną ustalasz wspólnie z
    wykonującym kosztorys i harmonogram).
    3) Twoja zdolność kredytowa
    4) Decyzja o walucie kredytu
    Przeważnie zabezpieczeniem kredytu jest hipoteka przedmiotu kredytowania.
    Generalnie banki uważają hipoteczne kredyty budowlane za bezpieczne, stąd są
    to kredyty relatywnie najtańsze. Proponuję wizytę w jakimś stabilnym banku
    (PKO SA, WBK) w dziale kredytów hipotecznych. Tam pracują ekonomiści i
    prawnicy z przygotowaniem budowlanym. Poprowadzą Cię za rączkę. Zrobią Ci
    symulację, doradzą itp. Można im zaufać - m.in. na zasadzie, popyt na te
    kredyty jest coraz mniejszy i każdy klient jest "na wagę złota". Niestety
    nie otrzymasz już kredytu w CHF (bardzo korzystny) - banki wycofały się z
    tego. Pamiętaj tylko, że wykorzystanie środków, które będziesz otrzymywał w
    transzach będzie kontrolowane przez inżyniera budowlanego z banku.
    Harmonogram musi więc być przygotowany bardzo starannie i przemyślany.
    Będziesz musiał się trzymać tego harmonogramu.
    I jeszcze jedno : zaawansowanie budowy będzie sprawdzone przed przyznaniem
    kredytu.
    Kredytu "na budowę domu" tj na całość inwestycji prawdopodobnie nie
    otrzymasz.
    Powodzenia. A.Rządkowski