  • 1. Data: 2002-12-27 06:51:42
    Temat: Re: Nowy rok 2003 - co robic w DG?
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > W U.Sk. trzeba złożyć świstek o nazwie "Oświadczenie podatnika".

    Od nowego roku chyba juz nie trzeba i wystarczy świstek "Zawiadomienie"
    (tzn. o KPiR).

    pozd.Pix

  • 2. Data: 2002-12-27 12:53:14
    Temat: Nowy rok 2003 - co robic w DG?
    Od: "nijou" <n...@g...FUCK.pl.SPAMMERS.ORG>

    Witam, od pol roku (czerwiec 2002) prowadze wlasna DG - mam pytanie:
    jakie formalnosci powinienem w zwiazku z rozpoczeciem nowego roku
    zalatwic? Na pewno jeden kwit w US musze zlozyc, ale nie pamietam jaki
    :-(

    nijou

  • 3. Data: 2002-12-27 13:08:41
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > zalatwic? Na pewno jeden kwit w US musze zlozyc, ale nie pamietam jaki

    W U.Sk. trzeba złożyć świstek o nazwie "Oświadczenie podatnika".

    Tyle wiem, a co jeszcze trzeba to też nie wiem i chętnie się dowiem.
    Słyszałem, że jeszcze cos w ZUS, ale to chyba nieprawda.

    Pozdrawiam,

    Latet

  • 4. Data: 2002-12-27 18:10:48
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pix" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Od nowego roku chyba juz nie trzeba i wystarczy świstek "Zawiadomienie"
    > (tzn. o KPiR).
    >
    > pozd.Pix

    Na podstawie iformacji z "Rzczpospolitej" mamy co pniżej:
    "Od 2003 r. obowiązuje reguła, że podstawową formą opodatkowania są zasady
    ogólne.
    W wypadku ryczałtu i karty podatkowej ustawodawca przyjął domniemanie, że
    jeżeli podatnik nie zgłosi likwidacji działalności gospodarczej ani nie
    poinformuje o wyborze innej formy rozliczenia, jest opodatkowany tak jak
    dotychczas. A contrario, jeżeli poinformuje o wyborze innej formy, nie musi
    już zrzekać się ryczałtu czy karty. Inna sprawa, czy istotnie nie należy
    składać wniosku o opodatkowanie w formie karty podatkowej, jeśli podatnik
    chciałby z niej korzystać w nowym roku podobnie jak w roku ubiegłym? Ale to
    już odrębny temat."

    " #Ważne dla ryczałtowców#

    Jeśli w 2003 r. chcemy płacić ryczałt ewidencjonowany od przychodów z
    działalności gospodarczej, to najpóźniej do 20 stycznia powinniśmy złożyć
    pisemne oświadczenie o wyborze opodatkowania w tej formie. Nie jest to
    wymagane, gdy w 2002 r. także płaciliśmy ryczałt. Wówczas, jeśli do 20
    stycznia nie zgłosimy likwidacji działalności gospodarczej lub nie
    wybierzemy innej formy opodatkowania, urząd skarbowy uzna, że nadal
    jesteśmy opodatkowani w ten sposób.

    Z ustawy nie wynika obowiązek informowania urzędu skarbowego o
    zaprowadzeniu ewidencji przychodów (dotąd trzeba było powiadomić o tym
    urząd w terminie do 20 stycznia).

    20 stycznia upływa także termin złożenia zawiadomienia o opłacaniu ryczałtu
    co kwartał.

    Również najpóźniej do 20 stycznia trzeba złożyć zawiadomienie o
    opodatkowaniu ryczałtem przychodów z najmu, dzierżawy lub innych umów o
    podobnym charakterze.

    Jeżeli wynajmującymi są małżonkowie, którzy chcą, by przychód ten był
    opodatkowany tylko u jednego z nich, najpóźniej do 20 stycznia muszą złożyć
    pisemne oświadczenie o opodatkowaniu całości przychodu przez jednego z nich
    (nie dotyczy to sytuacji, gdy najem rozpoczyna się w trakcie roku
    podatkowego - wówczas oświadczenie to składa się w terminie pierwszej
    wpłaty na ryczałt od przychodów ewidencjonowanych).

    #Ważne dla kartowiczów#

    Jeżeli w 2003 r. zamierzamy płacić kartę podatkową, to najpóźniej do 20
    stycznia (a nie, jak dotąd, do 31 grudnia) powinniśmy złożyć wniosek o
    zastosowanie opodatkowania w tej formie (na formularzu PIT-16). Urząd
    skarbowy, uwzględniając ten wniosek, wydaje decyzję ustalającą wysokość
    tego podatku.

    #Ważne dla rozliczających się z PIT na zasadach ogólnych#

    Do 20 stycznia trzeba zawiadomić urząd skarbowy o zaprowadzeniu podatkowej
    księgi przychodów i rozchodów.

    Małżonkowie, którzy osiągają dochody z najmu lub dzierżawy i chcą, by
    dochody te były opodatkowane tylko u jednego z nich, muszą do 20 lutego
    złożyć pisemne oświadczenie o opodatkowaniu całości dochodu przez jednego z
    nich. Gdy najem rozpoczyna się w trakcie roku podatkowego - oświadczenie to
    składa się do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym został
    otrzymany pierwszy przychód z najmu.

    Do 20 lutego trzeba też poinformować urząd skarbowy o wyborze uproszczonej
    formy wpłacania zaliczek na podatek dochodowy. {{Przyp.mój: na czym polega
    ta atrakcja ? czyżby nie składanie pitów co miesiąc a tylko zaliczka w
    wysokości 1/12 czegoś tam z zeszłego roku ?}}

    #Ważne dla podatników VAT#

    Najpóźniej do 31 grudnia br. musimy zadeklarować chęć rozliczania się
    metodą kasową lub kwartalnego składania deklaracji - począwszy od stycznia
    2003 r. Jeśli zadecydujemy o takim właśnie sposobie rozliczenia, to
    składamy w urzędzie skarbowym pisemne zawiadomienie o wyborze jednej z tych
    metod.

    Mali podatnicy, którzy od 1 października br. wybrali metodą kasową lub
    kwartalne rozliczenie, do 25 stycznia 2003 r. powinni złożyć pierwszą
    kwartalną deklarację VAT. "

    Sark

  • 5. Data: 2002-12-29 08:56:36
    Od: "Jarek Dyrkacz" <j...@a...net.pl>

    > {{Przyp.mój: na czym polega
    > ta atrakcja ? czyżby nie składanie pitów co miesiąc a tylko zaliczka w
    > wysokości 1/12 czegoś tam z zeszłego roku ?}}

    IMHO z ustawy tak właśnie wynika:

    6b. Podatnicy, (...), mogą, bez obowiązku składania
    deklaracji miesięcznych, wpłacać zaliczki miesięczne w danym roku
    podatkowym w uproszczonej formie w wysokości 1/12 kwoty obliczonej
    przy zastosowaniu skali podatkowej, określonej w art. 27, od dochodu z
    pozarolniczej działalności gospodarczej wykazanego w zeznaniu o
    wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej straty), o którym mowa w art.
    45 ust. 1, złożonym:
    1) w roku podatkowym poprzedzającym dany rok podatkowy, albo
    2) w roku podatkowym poprzedzającym dany rok podatkowy o dwa lata -
    jeżeli w zeznaniu, o którym mowa w pkt 1, podatnicy nie wykazali
    dochodu z pozarolniczej działalności gospodarczej(...)

  • 6. Data: 2002-12-29 13:28:02
    Od: "mt" <m...@i...pl>

    A co z kartą podatkową- trzeba składać zawiadomienie czy nie. W 2002 r.
    korzystam z karty podatkowej i chcę korzystać nadal.

  • 7. Data: 2002-12-29 13:57:30
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    mt <m...@i...pl> wrote:
    > A co z kartą podatkową- trzeba składać zawiadomienie czy nie. W 2002
    > r. korzystam z karty podatkowej i chcę korzystać nadal.

    Nie trzeba

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 8. Data: 2002-12-29 19:49:28
    Od: "mt" <m...@i...pl>

    Dzięki za pomoc.

  • 9. Data: 2002-12-30 09:31:21
    Od: Piotr A. Dybczyński <d...@a...edu.pl>

    Dnia Sun, 29 Dec 2002 09:56:36 +0100 "Jarek Dyrkacz" <j...@a...net.pl>
    napisał/napisała:

    > Sark:
    >
    > IMHO z ustawy tak właśnie wynika:

    No niezupełnie... W 2003 to ma być 1/12 podatku rocznego wynikającego z rozliczenia
    złożonego w 2001, czyli rocznego podatku w 2000 !
    I co gorsza bez odliczeń od podatku, w 2003 nawet składki zdrowotnej nie można
    odliczać na bieżąco tylko w rocznym rozliczeniu w kwietniu 2004 !
    Ja po dwóch latach korzystania z tej uproszczonej formy wobec powyższych zmian
    rezygnuję.
    Pozdrawiam,
    PAD
    --
    /***************************************************
    *************************

  • 10. Data: 2002-12-30 12:07:39
    Od: Piotr A. Dybczyński <d...@a...edu.pl>

    Dnia Mon, 30 Dec 2002 10:31:21 +0100 Piotr A. Dybczyński <d...@a...edu.pl>
    napisał/napisała:

    > No niezupełnie... W 2003 to ma być 1/12 podatku rocznego wynikającego z rozliczenia
    złożonego w 2001, czyli rocznego podatku w 2000 !

    Powinno być.... W 2003 to ma być 1/12 podatku rocznego wynikającego z rozliczenia
    złożonego w 2002, czyli rocznego podatku w 2001 !

    Sorry !

    PAD
    --