  • 1. Data: 2005-04-02 19:00:54
    Temat: Jeszcze o WDT
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Jakby ktoś myślał, że do zastosoawnia stawki 0% wystarczy faks od
    kontrahenta, że odebrał towar, to niech przeczyta to:

    http://sip.mf.gov.pl/sip/index.php
    (wpisać 'potwierdzenie dostawy', drugi wynik)

    "2/ Czy otrzymane od odbiorcy potwierdzenie dostawy towarów tj. potwierdzony
    dokument kopii faktury dostawy oraz oświadczenie o przyjęciu towarów Spółka
    winna posiadać przed sporządzeniem deklaracji podatkowej VAT-7 w
    oryginałach, czy wystarczającą formą jest ich kserokopia przesłana faxem.
    [...]
    Zasady określone w ustawie o rachunkowości oraz w ustawie Ordynacja
    podatkowa świadczą o tym, że dowodem uprawniającym do zastosowania stawki O%
    przy wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów nie mogą być dowody
    potwierdzające tę dostawę dostarczone do Spółki w drodze przesłania faksem,
    a ustawa o podatku od towarów i usług nie określa takiej formy potwierdzania
    dostaw towarów."

    Oryginał! Pieczęć!

    "Jeżeli faktura lub dokument przewozowy zawierają potwierdzenie przyjęcia,
    np. w postaci odpowiedniego oświadczenia o przyjęciu, poświadczonego
    podpisem, pieczątką firmową odbiorcy, miejscem i datą odbioru, to dokumenty
    wymienione w pkt 1 wniosku Spółki stanowią podstawę do stosowania stawki
    podatku 0% przy wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów."

    Nie ma pieczęci - nie ma 0%. Ratunku!!!

    P.

  • 2. Data: 2005-04-02 19:11:10
    Temat: Re: Jeszcze o WDT
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Paszczak wrote:
> [...]
    > kontrahenta, że odebrał towar, to niech przeczyta to:
    >
    > http://sip.mf.gov.pl/sip/index.php
    > (wpisać 'potwierdzenie dostawy', drugi wynik)

    Daj spokój :-)
    Niektóre firmy rozwiązały ten problem
    "produkując" własne potwierdzenia.
    Mają podpisy i pieczęcie i co tam
    sobie zapragniesz.

  • 3. Data: 2005-04-02 19:59:53
    Od: "Plissken" <p...@w...pl>

    > Nie ma pieczęci - nie ma 0%. Ratunku!!!

    Jakie w tym kraju jest wszystko poje**** Nie dosc, ze przedsiebiorcy nie sa
    rownie traktowani wobez podatku VAT, to jeszcze kazdy traktowany jest na
    wejsciu jak zlodziej. A moge sobie popitolic dowoli, jak mi przyjdzie jakis
    oszolomiony urzednik kontroler z misja to nic mi nie pomoga pieczatku,
    dopierdzieli sie do byle lajna. I przez to nie moge spac spokojnie, za marne
    pieniadze odpowiedzialnosc ciazy straszliwa. Co za chory kraj, moge pojsc
    siedziec za zobowiazania podatkowe, a staram sie robic wszystko jak nalezy.
    Powoli zaczyna mi sie nie chciec zyc :(

    Plissken