  • 1. Data: 2004-08-18 07:27:17
    Temat: faktura VAT do USA
    Od: "Tom" <p...@W...pl>

    Witam,
    muszę wystawic fakture kontrahentowi w USA. W zwiazku z tym mam kilka pytan:
    - czy faktura musi byc w jezyku angielskim?
    - czy klient musi mi podpisac oswiadczenie o wystawieniu faktury bez
    podpisu?
    - czy musze miec "NIP" owego kontrahenta amerykanskiego

    Jesli ktos ma w inne doswiadczenia w wysylaniu towaru za ocean oraz w
    wystawianiu oprzy tym faktury to prosze rowniez o info.
    Dziekuje za odpowiedzi!

  • 2. Data: 2004-08-18 07:43:00
    Temat: Re: faktura VAT do USA
    Od: "adi" <s...@f...org.invalid>

    Użytkownik "Tom" <p...@W...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > muszę wystawic fakture kontrahentowi w USA. W zwiazku z tym mam kilka
    pytan:
    > - czy faktura musi byc w jezyku angielskim?
    może być i w chińskim

    > - czy klient musi mi podpisac oswiadczenie o wystawieniu faktury bez
    > podpisu?

    nie musi
    > - czy musze miec "NIP" owego kontrahenta amerykanskiego

    nie

    > Jesli ktos ma w inne doswiadczenia w wysylaniu towaru za ocean oraz w
    > wystawianiu oprzy tym faktury to prosze rowniez o info.
    > Dziekuje za odpowiedzi!

    adi

  • 3. Data: 2004-08-18 14:28:07
    Od: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl>

    "Tom" <p...@W...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Jesli ktos ma w inne doswiadczenia w wysylaniu towaru za ocean oraz w
    > wystawianiu oprzy tym faktury to prosze rowniez o info.

    Wedle pouczenia (ustnego) z US:
    Nawet możesz wysłać pdf lub jpg (ewentualnie gif) jesli klient tak sobie
    zyczy (Oni sami takie rzeczy właśnie wysyłają często przez Internet, gdy
    transakcja nie wiąże się wysyłką towaru w postaci materialnej). W takim
    przypadku oczywiście i original i kopia powinno być w twoich dokumentach.
    Język może być angielski, w zeszłym roku jeszcze Pani kazała dołaczyć
    niewysłaną kopię po polsku.
    NIPu nie będziesz miał bo tam jacyś nievatowcy.

    Vizvary