  • 1. Data: 2004-08-18 08:20:02
    Temat: Jak opisać rachunek
    Od: "Ryszard" <r...@n...poczta.onet.pl>

    Witam serdecznie

    Byłem sobie na wyjeździe goscinnym,
    zafundowałem przyjacielowi (chodzi o pożyczkę) pobyt
    ażeby miał hojniejszą rękę.
    Ale niewiem jeszcze czy wszystko wyjdzie po mojej myśli.

    Wziąłem rachunki za pobyt w hotelu.
    Jak te rachunki opisać ? coby fiskus
    się na mnie nie zeźlił ?
    Jak udokumentować coś co nie wyjdzie (ta pożyczka).
    Bo jak wyjdzie to sądzę że będzie to udokumentowanie.

    Działalność prowadzona poprzez kpir

    Pozdrawiam.
    Rysiek S.

  • 2. Data: 2004-08-18 09:12:28
    Temat: Re: Jak opisać rachunek
    Od: "j23" <wie#NOS_PAM#siek@su#NOS_PAM#pra.com.pl>

    Użytkownik "Ryszard" <r...@n...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > się na mnie nie zeźlił ?
    > Jak udokumentować coś co nie wyjdzie (ta pożyczka).
    > Bo jak wyjdzie to sądzę że będzie to udokumentowanie.

    obawiam sie, ze podchodzi to tylko pod wydatki na reprezentacje i reklame -
    jesli zmiescisz sie w limiecie 0,25% przychodu (rozliczane rocznie) to z
    niczego nie musisz sie tlumaczyc. Jesli sie nie zmiescisz, to raczej trudno
    bedzie - mozna probowac cos wymyslac ze szkoleniami, konferencjami, ale ...
    raczej kiepsko to widze.

  • 3. Data: 2004-08-18 09:28:19
    Od: "Ryszard" <r...@n...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "j23" <wie#NOS_PAM#siek@su#NOS_PAM#pra.com.pl> napisał w
    wiadomości news:cfv6li$29q$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    trudno
    > bedzie - mozna probowac cos wymyslac ze szkoleniami, konferencjami, ale

    Czyli - jeżeli koszty te wpiszę jako wydatek reprezentacyjny, to mogę
    spać spokojnie i nikt mi tego zakwestionować nie może ?.
    Zakładam że daję tylko moje poręczenie że załatwiałem wtedy
    sprawy związane z działalnością, bo przecież żadnych papierów na to
    miał nie będę (o ile sparawa mi nie wypali).

    Pozdrawiam
    Rysiek S.

  • 4. Data: 2004-08-18 20:19:12
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "Ryszard" <r...@n...poczta.onet.pl> wrote in message

> [...]
    > sprawy związane z działalnością, bo przecież żadnych papierów na to
    > miał nie będę (o ile sparawa mi nie wypali).

    a policzyłeś jaką część z tych wydatków możesz uznać za koszty ?? to tylko
    0,25% przychodów, więc kwota raczej niewielka (no chyba że u Ciebie jest
    obrót...)

    Magdi

  • 5. Data: 2004-08-19 10:22:20
    Od: "j23" <wie#NOS_PAM#siek@su#NOS_PAM#pra.com.pl>

> [...]
    > sprawy związane z działalnością, bo przecież żadnych papierów na to
    > miał nie będę (o ile sparawa mi nie wypali).

    jesli tylko zmiescisz sie w limicie, to nikt nie moze sie przyczepic -
    mozesz nawet pojsc sobie do lokalu na obiad i wpisac to w koszty.

  • 6. Data: 2004-08-19 10:35:03
    Od: "/slawek:c.n." <w...@W...pl>

    Dnia 19-08-2004 12:22, Użytkownik j23 napisał:

    > Użytkownik "Ryszard" <r...@n...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > jesli tylko zmiescisz sie w limicie, to nikt nie moze sie przyczepic -
    > mozesz nawet pojsc sobie do lokalu na obiad i wpisac to w koszty.

    To nie jest takie oczywiste albowiem zawsze istnieje nadrzędna zasada
    czyli koszt musi być poniesiony w celu osiągnięcia przychodów - zdanie,
    że "z niczego nie musisz sie tlumaczyc" /nieco/ mija się z prawdą.

  • 7. Data: 2004-08-19 11:14:55
    Od: "j23" <wie#NOS_PAM#siek@su#NOS_PAM#pra.com.pl>

    Użytkownik "/slawek:c.n." <w...@W...pl> napisał w wiadomości

    > To nie jest takie oczywiste albowiem zawsze istnieje nadrzędna zasada
    > czyli koszt musi być poniesiony w celu osiągnięcia przychodów - zdanie,
    > że "z niczego nie musisz sie tlumaczyc" /nieco/ mija się z prawdą.

    obawiam sie, ze nie masz racji (albo inaczej piszesz o teorii, ja o
    praktyce) - mozna dla spokoju sumienia opisac rachunek jako kolacja (obiad)
    z potencjalnym kontrahentem i to wszystko.

  • 8. Data: 2004-08-19 11:23:10
    Temat: Re: Jak opisaae rachunek
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 8/19/2004 1:14 PM, j23 wrote:

    > Użytkownik "/slawek:c.n." <w...@W...pl> napisał w wiadomości

    [...]
    > obawiam sie, ze nie masz racji (albo inaczej piszesz o teorii, ja o
    > praktyce) - mozna dla spokoju sumienia opisac rachunek jako kolacja (obiad)
    > z potencjalnym kontrahentem i to wszystko.

    Jeszcze lepiej z istniejącycm kontrahentem, który kupuje lub kupował, a
    już najlepiej, jak kupował po tym, jak zjedzono kolację.
    Wariant perfekcyjny: kontrahent zagraniczny.

    Pzdr: Catbert

  • 9. Data: 2004-08-20 06:23:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 19 Aug 2004, j23 wrote:
    [...]
> [...]
    >+ praktyce) - mozna dla spokoju sumienia opisac rachunek jako kolacja (obiad)
    >+ z potencjalnym kontrahentem i to wszystko.

    ....chyba że urząd postanowi zadzwonić i się spytać. W prasie gdzieś
    widziałem że o lody czy coś takiego spytali :>
    To tak jak z wpisywaniem w koszty pralki "bez tłumaczenia się" ;)
    IMHO oczywiście

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)