  • 1. Data: 2004-05-29 14:14:18
    Temat: Gdzie wpisać eksport usług w nowej deklaracji VAT 7 (8)
    Od: "Tomek Niedbała" <t...@g...pl>

    Witam,

    Gdzie wpisać eksport usług ze stawką 0% (nie wewnątrz Unii !, dokładnie
    chodzi o Chiny) w nowej deklaracji VAT 7 (8) ?

    W starej deklaracji VAT 7(7) była to pozycja nr 20. (Sprzedaż traktowana
    jako eksport, opodatkowana 0%).

    Pozdrawiam

    Tomek
    (KPiR, VAT, memoriał)

  • 2. Data: 2004-05-29 19:55:09
    Od: "Alexandra" <a...@w...pl>

    Jesli spełniają wymogi zastosowania stawki 0% - prawdopodobnie będzie to
    kraj ze stawką obniżoną do 0% (chyba obecna poz. 21)

    pozdrawiam
    Alex

  • 3. Data: 2004-05-29 20:09:34
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Tomek Niedbała" <t...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:c9a5sl$7ms$1@korweta.task.gda.pl...
> [...]
    > chodzi o Chiny) w nowej deklaracji VAT 7 (8) ?
    >
    > W starej deklaracji VAT 7(7) była to pozycja nr 20. (Sprzedaż traktowana

    Pomyśl czym jest teraz taka usługa
    i gdzie jest wykonywana wg art 27 ustawy.
    Jeśli nie jest wykonana w RP, to nigdzie
    tego nie umieścisz w VAT 7, bo nie będzie
    to podlegało opodatkowaniu wcale.

  • 4. Data: 2004-05-29 20:42:56
    Od: "Tomek Niedbała" <t...@g...pl>

    Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał

    > Jeśli nie jest wykonana w RP, to nigdzie
    > tego nie umieścisz w VAT 7, bo nie będzie
    > to podlegało opodatkowaniu wcale.

    Dzięki za "rozjaśnienie".

    Rozumiem, że nie powinna się taka usługa znaleźć również w rejestrze
    sprzedaży VAT oraz , że nie mogę też wystawić faktury VAT ?

    Do obliczenia podatku dochodowego (PIT-5) wprowadzam taką sprzedaż np.jako
    utarg (lub w księdze przychodów jako "sprzedaż pozostałe") ?

    Tomek

  • 5. Data: 2004-05-29 21:17:39
    Od: "Atomek" <l...@p...W.Y.T.N.I.J.onet.pl>

    > Rozumiem, że nie powinna się taka usługa znaleźć również w rejestrze
    > sprzedaży VAT oraz , że nie mogę też wystawić faktury VAT ?
    ====================
    musisz ja umiescic w jakims rejestrze ktory bedzie sluzyl do ustalenia
    struktury wg art.90
    jesli chodzi o fakture, to ja wystawiłbym normalną z tym ze zamiast stawki
    podatku podalbym NP (nie podlega)

    > Do obliczenia podatku dochodowego (PIT-5) wprowadzam taką sprzedaż np.jako
    > utarg (lub w księdze przychodów jako "sprzedaż pozostałe") ?

    ==============
    wprowadzasz w kolumne sprzedaz towarow i uslug

    Atomek

  • 6. Data: 2004-05-29 21:21:52
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Tomek Niedbała" <t...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:c9aslg$gde$1@korweta.task.gda.pl...

    > Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał

    > Dzięki za "rozjaśnienie".
    >
    > Rozumiem, że nie powinna się taka usługa znaleźć również w rejestrze
    > sprzedaży VAT oraz , że nie mogę też wystawić faktury VAT ?

    Fakturę wystawiasz zgodnie z art 106.2
    Faktury takie opisano w par 30 RMF.

    > Do obliczenia podatku dochodowego (PIT-5) wprowadzam taką sprzedaż
    np.jako
    > utarg (lub w księdze przychodów jako "sprzedaż pozostałe") ?

    Skoro wystawiasz fakturę...

  • 7. Data: 2004-05-29 21:27:45
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Atomek" <l...@p...W.Y.T.N.I.J.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:c9auld$s9r$1@news.onet.pl...
    > ====================
    > musisz ja umiescic w jakims rejestrze ktory bedzie sluzyl do ustalenia
    > struktury wg art.90
    > Atomek

    Ale dla takiej sprzedaży przysługuje prawo
    do odliczenia VAT (art 86.8),
    więc chyba na ustalanie wg art 90 się nie załapie.

  • 8. Data: 2004-05-29 21:39:03
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <c9av2l$h6g$1@nemesis.news.tpi.pl>, cef wrote:
    > Fakturę wystawiasz zgodnie z art 106.2
    > Faktury takie opisano w par 30 RMF.

    Yyyy, 30? Ale tam jest cały rozdział o środkach pomocy zagranicznej...
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 9. Data: 2004-05-29 21:56:07
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@s...eu.org> napisał w wiadomości
    .

    > Yyyy, 30? Ale tam jest cały rozdział o środkach pomocy zagranicznej...

    Pewnie czytasz inne rozporządzenie
    DU 97/2004 poz 971

  • 10. Data: 2004-05-29 22:04:56
    Od: "Atomek" <l...@p...W.Y.T.N.I.J.onet.pl>

    > Ale dla takiej sprzedaży przysługuje prawo
    > do odliczenia VAT (art 86.8),
    > więc chyba na ustalanie wg art 90 się nie załapie.
    taka sprzedaz powieksza licznik i mianownik wskaznika i musi byc ujeta w
    ewidencji z art.109.3
    Atomek