  • 11. Data: 2004-05-29 22:20:00
    Temat: Re: Gdzie wpisać eksport usług w nowej deklaracji VAT 7 (8)
    Od: "weronika" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Atomek" napisał...
    > musisz ja umiescic w jakims rejestrze ktory bedzie sluzyl do ustalenia
    > struktury wg art.90
    > jesli chodzi o fakture, to ja wystawiłbym normalną z tym ze zamiast stawki
    > podatku podalbym NP (nie podlega)
    ===========
    raczej sie nie zgadzam z poglądem 'Atomka' - Moim zdaniem, jezeli operacja
    została prawidłowo (!!?)zakwalifikowana jako eksport usług ze stawką 0%-
    jest traktowana jako sprzedaż opodatkowana- a w takim przypadku nie ma
    zastosowania wymóg rozliczania strukturą zakupu.Uważam, że taka operacja
    powinna zostać umieszczona w rejestrze sprzedaży VAT oraz deklaracji VAT 7 w
    pozycjach przewidzianych do ewidencjonowania sprzedaży ze stawką 0%.
    weronika

  • 12. Data: 2004-05-29 22:20:24
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <c9b25o$gtu$1@atlantis.news.tpi.pl>, weronika wrote:
> [...]
    > powinna zostać umieszczona w rejestrze sprzedaży VAT oraz deklaracji VAT 7 w
    > pozycjach przewidzianych do ewidencjonowania sprzedaży ze stawką 0%.

    No dobrze, ale dlaczego z 0%?
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 13. Data: 2004-05-30 00:07:25
    Od: "Atomek" <l...@p...W.Y.T.N.I.J.onet.pl>

> [...]
    > powinna zostać umieszczona w rejestrze sprzedaży VAT oraz deklaracji VAT 7
    > pozycjach przewidzianych do ewidencjonowania sprzedaży ze stawką 0%.
    ========================
    kurde. nie 0% tylko nie podlega ustawie, nie struktura zakupów tylko
    struktura sprzedazy, i nie w rejestrze sprzedazy tylko w rejestrze
    struktury sprzedazy, czyli w tym ktory sluzy ustaleniu wspolczynnika "obrotu
    w zwiazku z ktorym przysluguje odliczenie podatku" do obrotu ogolem

    Atomek

  • 14. Data: 2004-05-30 08:23:10
    Od: "Alexandra" <a...@w...pl>

    proponuję najpierw okreslić co to za usługa.....!!!!

    bo np. dawny eksport usług - jakim jest transport międzynarodowy ....
    będzie miał stawkę obniżoną do 0% (będzie w deklaracji VAT i będzie wliczony
    do obrotu....)

    miłej niedzieli
    pozdrawiam
    Alex

  • 15. Data: 2004-05-30 08:45:34
    Od: "Tomek Niedbała" <t...@g...pl>

    Użytkownik "Alexandra" napisała...

    > proponuję najpierw okreslić co to za usługa.....!!!!

    Usługa to tłumaczenia dla nabywcy z Chin, panie z urzędu skarbowego zgodnie
    stwierdziły, że jest to eksport usług (ze stawką 0%).

  • 16. Data: 2004-05-30 08:48:41
    Od: "Tomek Niedbała" <t...@g...pl>

    Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał

    >Faktury takie opisano w par 30 RMF.

    Podsumowując:
    1. Wystawiam "Fakturę VAT", przy czym
    a) nie wpisuję numeru NIP nabywcy (bo go rzeczywiście nie mam)
    b) nie wpisuję stawki i kwoty podatku VAT oraz kwoty należności wraz z
    podatkiem (na podstawie $30 ust2)
    c) podaję tylko kwoty "netto" (na podstawie $12 ust1, pkt.7)

  • 17. Data: 2004-06-23 08:46:37
    Od: Aneta<p...@p...fm>

    > Rozumiem, że nie powinna się taka usługa znaleźć również w
    rejestrze
    > sprzedaży VAT oraz , że nie mogę też wystawić faktury VAT ?

    w rejestrze nie ale fakture vat sie wystawia bez zadnej stawki vat (art
    12 RMF z dnia 27 kwietnia 2004 w sprawie zwrotu podatku niektorym
    podmiotom.....)
    i prowadzisz dla takiej sprzedazy oddzielny jakis rejestr
    bo daje ci ona prawo do odliczenia naliczonego vat

    aneta

    -> http://usenet.pomocprawna.info