  • 1. Data: 2006-11-22 13:46:50
    Temat: Gra na giełdzie a zapisy do OFE, praca w UK- OFE, praca w UK - podatek
    Od: "SJ" <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Mam kilka pytań do Państwa:
    - Jeżeli zaczynam inwestować w akcje to czy musze sie rejestrować w OFE? Umowy
    o pracę w rezultacie nie ma ale dochody (prawdopodobne zyski ) są.

    - Jeżeli pracowałem w wakacje w UK - nie mam wyrobionego HomeOffica, ani nie
    mam odebranego T35(nie został wystawiony - nie byłem zarejestrowany) z
    Agencji... - czy po przyjeździe teraz do Polski muszę wysyłać jakieś pisma do
    US? I jak w takiej sytuacji jest z OFE? (Nie mam możliwości udokumentowania
    faktu ze pracowałem.
    Brutto zarobiłem łącznie z zapłatą za urlop - 1300 Funtów.

    Bardzo bym prosił o wszelką poradę w tej kwestii lub o podstawę prawną gdzie bym
    mógł szukać informacje na ten temat - chociaż nie ukrywam że o ile byla by
    możliwość - wolał bym poradę.

    Z poważaniem Stanisław Jabłoński

  • 2. Data: 2006-11-22 17:15:33
    Od: "Baton" <k...@N...fm>

    > - Jeżeli zaczynam inwestować w akcje to czy musze sie rejestrować w OFE?
    > Umowy
    > o pracę w rezultacie nie ma ale dochody (prawdopodobne zyski ) są.

    Nie musisz. Do konca marca dostajesz pita z domu maklerskiego na podstawie
    ktorego sie rozliczasz (jesli osiagnales zysk w danym roku kalendarzowym) -
    tzn. sam placisz podatek do wlasciwego US.

    Pozdrawiam

    Baton