  • 11. Data: 2007-09-06 17:42:48
    Temat: Re: Handel na straganie - czy mozna legalnie ?
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 6 września 2007 15:33
    (autor chester
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <fbovjs$5cs$3@inews.gazeta.pl>):

    > Ty - możesz, ale przyjmujący w komis podpisuje z tobą umowę. I to ty
    > poświadczasz że rzecz jest twoja. W razie czego odsyła smutnych panów do
    > ciebie i ty się tłumaczysz, skąd masz telefon czy co tam oddałeś do
    > komisu.

    Problem znajomego Rocka nie jest, że kradzione, ale że bezrachunkowe...

    --
    Wrak Tristana
    a...@e...com.pl w...@l...pl

  • 12. Data: 2007-09-07 07:18:12
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

    Wrak Tristana pisze:
> [...]
    > wasz znak: <fbovjs$5cs$3@inews.gazeta.pl>):

    > Problem znajomego Rocka nie jest, że kradzione, ale że bezrachunkowe...

    Jak znajdzie osobę która swoim podpisem poświadczy że to jej rzeczy
    oddane w komis, to luz. A wtedy 'skarbówka' będzie musiała wykazać, że
    owe umowy komisu są lipne (co problemem pewnie nie będzie, ale to już
    inna bajka).
    W ostateczności sprawa pewnie trafi do sądu, a ten pewnie stwierdzi że
    to było obchodzenie prawa, ale tu to sobie już gdybam.

    chester

  • 13. Data: 2007-09-07 08:57:42
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Fri, 07 Sep 2007 09:18:12 +0200, chester napisał(a):
    [...]
> [...]
    > W ostateczności sprawa pewnie trafi do sądu, a ten pewnie stwierdzi że
    > to było obchodzenie prawa, ale tu to sobie już gdybam.

    Wydaje mi się że było już na grupie kilkakrotnie, że firma może zawrzeć z
    osobą nieDG umowę sprzedaży. ZTCP trzeba zapłacić PCC, jakaś ewidencja,
    ale cóż to znaczy wobec możliwości zaliczenia tego w KUP (a więc
    uczynienia przedsięwzięcia bardziej dochodowym niż jakby towar pojawiał
    się "z nieba").

    p. m.

    ps: czy przedsiębiorca może sprzedać rzecz którą znalazł?

  • 14. Data: 2007-09-07 13:32:58
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 7 września 2007 09:18
    wasz znak: <fbqtvk$iro$1@inews.gazeta.pl>):

> [...]
    > oddane w komis, to luz. A wtedy 'skarbówka' będzie musiała wykazać, że
    > owe umowy komisu są lipne (co problemem pewnie nie będzie, ale to już

    No ale przecie nie są lipne :D Sam sobie daje w komis :D Albo jego żona /
    syn....

    --
    Wrak Tristana
    a...@e...com.pl w...@l...pl

  • 15. Data: 2007-09-07 14:33:48
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Fri, 07 Sep 2007 15:32:58 +0200, Wrak Tristana napisał(a):

> [...]
    > wasz znak: <fbqtvk$iro$1@inews.gazeta.pl>):

    > No ale przecie nie są lipne :D Sam sobie daje w komis :D Albo jego żona

    Brzmi zachęcająco, ale problemy są dwa:
    1. sam nie może sobie dać w komis, bo nie może sam ze sobą zawrzeć umowy.
    2. żona/syn mogą, ale pojawia się problem że chodząc po targowiskach i
    kupując "od Ruskich", kupują nie na własne potrzeby, ale z ewidentnym
    zamiarem sprzedaży. Wobec tego kto by tego nie kontrolował, wykryje
    niezgłoszoną działalność gospodarczą, nieprowadzone ewidencje VAT i takie
    tam.

    p. m.

  • 16. Data: 2007-09-08 08:18:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 Sep 2007, mvoicem wrote:

> [...]
    > 2. żona/syn mogą, ale pojawia się problem że chodząc po targowiskach i
    > kupując "od Ruskich", kupują nie na własne potrzeby, ale z ewidentnym

    Dopiszę trzeci:
    3. Z okazji "powiązań rodzinnych" US może zastosować jedną z metod
    "wyceny transakcji" opisanych w ustawach o PDoOF i VAT, dobierając
    tak "wycenę" że podatnik sobie na dobre spamięta o istnieniu
    owych "powiązań" :)

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2007-09-08 08:28:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    > ale cóż to znaczy wobec możliwości zaliczenia tego w KUP (a więc
    > uczynienia przedsięwzięcia bardziej dochodowym niż jakby towar pojawiał

    Ale problem się nie zmienia: musisz znaleźć kogoś kto to sprzeda.
    Tylko ktoś bardzo nierozsądny podpisze dokument, w którym poswiadcza
    że sprzedaje *swoją* rzecz, jeśli chodzi o rzecz która jego nie była,
    bo mało kogo interesuje zarówno zarzut paserstwa jak i pomocnictwa
    w obchodzeniu przepisów podatkowych.

    > p. m.
    >
    > ps: czy przedsiębiorca może sprzedać rzecz którą znalazł?

    Ha, dawno Kodeksu Cywilnego nie czytałeś? ;)
    W żadnym wypadku - mógłby tak zrobić tylko, jakby było oczywiste
    porzucenie (czyli wyzbycie się *z zamiarem* wyzbycia własności),
    na to (na zamiar) trzeba mieć dowód, może być "wysoce prawdopodobne",
    ale musi być REALNE że właściciel tak chciał :>
    Przeczytaj sobie art.183 do 186, w tym ostatnim napisali co
    należy się znalazcy rzeczy zgubionej :)

    A, jeszcze coś - ponieważ nie byłaby to darowizna, to bez względu
    na wartość miałby oczywiście "nieodpłatny przychód" do opodatkowania...
    :O

    pzdr, Gotfryd