eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki › INTERNET - SPRZEDAZ I KOMBINACJA - DLA PROVIDEROOW- JAK NIE STRACIC NA ZW%VAT - dzialalność dodatkowa - PYTANIE DO PRAWNIKOW

  • 1. Data: 2004-06-11 07:06:32
    Temat: INTERNET - SPRZEDAZ I KOMBINACJA - DLA PROVIDEROOW- JAK NIE STRACIC NA ZW%VAT - dzialalność dodatkowa - PYTANIE DO PRAWNIKOW
    Od: "ernest_0" <e...@o...pl>

    WITAM
    jestem jednym z wielu ktorzy sprzedaja internetowe uslugi i transmisje danych
    czyli internet.
    teraz weszlo to na ZW VAT (czyt. zwolnione) i jest to dla wielu problem. opisze
    sie i powiem co w tym temacie chodzi.
    Jesli jestes providerem i sprzedajesz uslugi dostepu do internetu na
    ZW-zwolnione i prowadzisz dodatkowa dzialanosc gdzie ta dzialnosc ma wiele uslug
    i produktow na 3,7 lub 22% to masz w PLECY!!!
    wszyscy wiemy ze przy ZW nie masz prawa do odliczen tych stawek ....i prowadzac
    inna dzialanosc ma sie sporo w plecy ( w moim przypadku to ponad 14-15tys
    odliczenia VAT

    ale jak to obejsc?
    mam wiele pytan i zadnej madrej odpowiedzi a to co wiem to wszysto staje sie
    bardzo sliskie...
    wiec moze...:

    sprzedawac net jako:
    - 22% czyli usluga UTTD (usluga towarzyszaca transmisji danych - www, poczta,
    ftp) zmieniajac wszystkim umowy by dostep do netu byl jako "usluga besplatna"
    dolaczana do uslug towarzyszacych UTTD ?
    - czy sprzedawac jako inne uslugi podciagajac te inne do tych ktore sa uslugami
    dodatkkowymi
    - jesli da sie wykombinowac to jak?
    - chodzi mi glownie o to by nie trzeba bylo zakladac nowej dzialalnosci...

    wszykie dobre rady sie przydadza i to jak to zrobic by nie stracic i by nie bylo
    za bardzo slisko... :_)

    dzieki za wszelakie rady i pozdrawiam serdecznie
    ernest

  • 2. Data: 2004-06-11 08:07:01
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "ernest_0" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    prowadzac
    > inna dzialanosc ma sie sporo w plecy ( w moim przypadku to ponad 14-15tys

    A mozesz wydzielic zakupy zwiazane z dzialanoscia opodatkowana, od tych
    ktore sluza zarowno opodatkowanej jak i zwolnionej? Jesli tak, to to
    rozliczenie proporcjonalne dotyczy zarowno tych drugich. Od pierwszych
    mozesz odliczyc caly vat.

    Pzdr,
    BaLab

  • 3. Data: 2004-06-11 08:35:38
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał w wiadomości

    > A mozesz wydzielic zakupy zwiazane z dzialanoscia opodatkowana, od tych
    > ktore sluza zarowno opodatkowanej jak i zwolnionej? Jesli tak, to to
    > rozliczenie proporcjonalne dotyczy zarowno tych drugich. Od pierwszych

    miało być "wyłącznie", a nie "zarówno"

    Pzdr,
    BL

  • 4. Data: 2004-06-15 16:03:47
    Od: "<J>" <wi-fi@.wywalto.o2.pl>

    > ernest

    słyszałem o nowelizacji, poczytaj na news.radiowe.sieci.chipdrive.pl na
    chipdrive.pl z 2004-06-04
    Jarek