  • 1. Data: 2003-05-14 09:00:56
    Temat: Import towaru z Niemiec
    Od: "Adam Kakal" <l...@g...pl>

    Wyjezdzam za trzy dni do Stuttgartu w Niemczech po towar o wartosci powyzej
    800 Euro. Czy ktos wie jakie formalnosci celne musze zalatwic po stronie
    niemieckiej. Gdzie musze zrobic odprawe celna w Stuttgarcie czy moze przy
    granicy z Polska. Jakich dokumentow celnicy niemieccy wymagaja poza
    fakturami.

    Pozdrawiam,
    Adam

  • 2. Data: 2003-05-14 10:20:10
    Temat: Re: Import towaru z Niemiec
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Adam Kakal" <l...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > niemieckiej. Gdzie musze zrobic odprawe celna w Stuttgarcie czy moze przy
    > granicy z Polska. Jakich dokumentow celnicy niemieccy wymagaja poza

    Ichniego SAD-u, który wystawia eksporter. Nie jestem pewny konsekwencji, gdy
    go nie ma. Pewnie nie obowiązuje wówczas 0 stawka na eksportowany towar.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 3. Data: 2003-05-14 10:41:16
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    konsekwencji, gdy
    > go nie ma. Pewnie nie obowiązuje wówczas 0 stawka na eksportowany

    Do pewnej wartości (kiedyś było to 1600DM, więc
    teraz może być koło 800Eur) można wystawić zgłoszenie
    na granicy, ale musi być upoważnienie od eksportera dla agencji.

  • 4. Data: 2003-05-14 10:45:22
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > powyzej

    Aaaa, jak powyżej to raczej na pewno SAD.

    Czy ktos wie jakie formalnosci celne musze zalatwic po stronie

    Tak.