  • 1. Data: 2003-11-18 08:36:46
    Temat: kaucja gwarancyjna - przychód czy koszt?
    Od: "tompac" <t...@U...pl>

    Witam Serdecznie!
    Niestety doszedłem do miejsca w którym płacenie podatku "od" kaucji
    gwarancyjnej stanowi dla mnie wielkie obciążenie, po prostu płace za
    pieniądze które otrzymam za 2,3 a nawet 5 lat a kwoty nie są małe.
    Słyszałem że można uniknąć takiego opodatkowania do czasu zapłaty kaucji,
    ale jak?
    Czy nie ewidencjonuje części faktury która przypada na kaucję czy może
    ewidencjonuje kaucję jako koszt?
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-11-18 12:02:49
    Temat: Re: kaucja gwarancyjna - przychód czy koszt?
    Od: "tompac" <t...@U...pl>

> [...]
    > ale jak?
    > Czy nie ewidencjonuje części faktury która przypada na kaucję czy może

    Czy to faktycznie takie trudne że nikt nie odpowiada?

  • 3. Data: 2003-11-18 14:38:16
    Od: "Lidia" <l...@p...pl>

    niestety, kaucja gwarancyjna stanowi przychód (w części netto od należności)
    i nic tego nie zmieni... fiskusa nie obchodzi fakt, że te pieniądze będą
    dopiero za kilka lat..

    pozdrawiam..

  • 4. Data: 2003-11-18 21:08:58
    Od: "tompac" <t...@U...pl>

    > niestety, kaucja gwarancyjna stanowi przychód (w części netto od
    należności)
    > i nic tego nie zmieni... fiskusa nie obchodzi fakt, że te pieniądze będą
    > dopiero za kilka lat..

    a jest coś ponoć o proporcjonalności podatku do faktycznie otrzymywanych
    pieniędzy, cos takiego słyszałem w US.