  • 1. Data: 2003-06-04 12:30:53
    Temat: Interpretacja ustawy o PDOF - art.21
    Od: "Mira" <a...@w...pl>

    Witajcie!
    Przejrzałam archiwum grupy, ale niczego na interesujący mnie temat nie
    znalazłam,
    więc bardzo proszę o wykładnię :

    Art. 21 ust. 1 pkt 32 lit. e
    " Wolne od podatku dochodowego są: [....]
    [...] przychody uzyskane ze sprzedaży nieruchomości i praw majątkowych
    określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c): [...]

    e) w części wydatkowanej na spłatę kredytu lub pożyczki zaciągniętych na
    cele, o których mowa w lit. a) [zakup mieszkania, domu, budowa, itp.
    itd], w banku lub w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej
    mających siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w tym również
    na spłatę kredytu lub pożyczki zaciągniętych przed dniem uzyskania tych
    przychodów, nie wcześniej jednak niż 24 miesiące przed tym dniem,"

    Kiedy następuje zaciągnięcie kredytu?
    W dniu podpisania umowy kredytowej, czy w momencie przekazania mi środków
    przez bank?
    Jeżeli 2 transze kredytu dostałam wcześniej niż 24 miesiące przed sprzedażą
    mieszkania,
    a 2 kolejne później, to mogę skorzystać ze zwolnienia, czy nie?

    Pozdrawiam
    Mira :-)