  • 11. Data: 2004-05-28 14:17:25
    Temat: Re: Jak brat ma kupić samochód od siostry?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 May 2004, leslaw wrote:

    >+ I grupa pokrewieństwa od kwoty powyżej 10278zł zapłacisz w wypadku darowizny
    >+ kwotę 308,30 plus 5% nadwyżki od róznicy pomiędzy 16,000 minus 10278zł

    Powoli.
    Ktoś powiedział na początek że cały samochód musi dostać siostra,
    a szwagier ani kawałeczka ? ;)
    Pomijam koniec czyli wykład Slayera :)
    A tak BTW: dałoby się załatwić żebyś pisał *pod* cytatem ?
    Primo łatwiej czytać za pół roku (googlem), secundo wysyłając
    dowolny posta na grupę dyskusyjną trzeba wliczyć rozpętanie dyskusji :)
    w koszty... no i taki "łańcuszek cytatów" jakby logicznie wyglądał...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 12. Data: 2004-05-29 06:45:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 May 2004, Slayer wrote:
    >+ Użytkownik "rebe" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    >+ >
    >+ > Czy do w/w procedur potrzebny jest notariusz lub Urzędnik Skarbowy?
    [...]
    >+ 9637zł to nie ma podatku od spadków i darowizn, potem umowa zniesienia
    >+ współwłaności - też zwolnione z podatku w pierwszej grupie podatkowej i
    >+ stajesz się właścicielem całego auta... nie jest wymagna wizyta w urzędzie
    >+ skarbowym , ze spisanymi umowami idziesz bezpośrednio do wydziału
    >+ komunikacji i tam auto przerejestrowywujesz na siebie....

    Ktoś gdzieś (albo tu albo na .prawo) pisał że WK domaga się pieczęci
    US na czymś (też nie pamiętam :> czy na umowie czy na PCC-1) "bo
    inaczej nie zarejestrują". Czy to uregulowane przepisami czy widzimisię
    lokalnego prawa powielaczowego to już nie wiem :], nie bić !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 13. Data: 2004-05-29 10:32:53
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    wiadomości

> [...]
    > inaczej nie zarejestrują". Czy to uregulowane przepisami czy widzimisię
    > lokalnego prawa powielaczowego to już nie wiem :], nie bić !

    jest to działanie całkowicie bezprawne, sprawy te reguluje § 2 ust. 1 i 6
    rozporządzenia MI z dnia 22 lipca 2002 r. r. w sprawie rejestracji i
    oznaczania pojazdów (Dz. U. Nr 133 poz. 1123 z 2002 r. z późn. zm.), a
    dokumenty takie:
    a.. wniosek o rejestrację - czasową rejestrację - wyrejestrowanie pojazdu
    (BOI-29) (wypełnia właściciel, właściciele)

    a.. dowód własności pojazdu (faktura VAT, umowa kupna-sprzedaży, darowizny,
    zniesienia współwłasności...)

    a.. wyciąg ze świadectwa homologacji lub odpis decyzji zwalniającej pojazd z
    homologacji, dotyczy pojazdu nowego zakupionego w kraju

    a.. karta pojazdu, jeżeli była wydana

    a.. zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu, jeżeli
    jest wymagane,

    a.. dowód rejestracyjny i tablice rejestracyjne, jeżeli pojazd był
    rejestrowany w kraju (w przypadku zagubienia dowodu rejestracyjnego lub
    karty pojazdu wzmagane jest zaświadczenie wystawione przez organ ostatniej
    rejestracji)
    a.. aktualna umowa ubezpieczenia OC (w przypadku pojazdu zakupionego,
    używanego)

    nikt nie ma prawa żądać jakiegokolwiek dokumentu z US...

  • 14. Data: 2004-05-31 09:31:55
    Od: "tucha" <t...@g...pl>

    Jaki akt prawny reguluje kiedy do zniesienia współwłasności konieczny jest
    akt notarialny, a kiedy zwykła umowa spisana odręcznie między dwoma osobami.