  • 11. Data: 2006-03-13 13:58:18
    Temat: Re: Jak długo jestemzobowiązany trzymac dokumenty ksiegowe?
    Od: "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl>

    Jedna

    > Wlasciwie nie kaze, tylko informuje... Bo gdyby przypadkiem ktos chcial
    > kiedys jakas emeryture to zums moze odmowic, bo swoje papiery zgubil, a
    > jak platnik nie ma no to sorry ;)
    > --
    ________________
    Gore, gore, gore!!! Horrory mniamusne, krwia ociakajace i oplywajace
    > w bezsensownej sadystycznej nieraz przemocy. Dlaczego i co nas kreci
    > w takich filmach, brutalnych, wrecz chorych? ... http://tiny.pl/md2f

    Jeszcze trochę i wychodząc z ałożenia że RCA tylko potwierdza naliczenie
    składki a nie jej opłacenie, zus każe każdemu zatrudnionemu przynosić
    zaświadczenie że część składki przypadająca na niego została zapłacona i
    dopiero na takiej podstawie będą to zaliczać. I to za każdy miesiąc osobno.

    Chore coraz bardziej. Banki mają obowiązek trzymać papiery 2 lata a prywaciaż
    50. Ciekawe jak to jest na świecie.

  • 12. Data: 2006-03-13 14:22:43
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    "złodziej podatków" wrote:

    > Chore coraz bardziej. Banki mają obowiązek trzymać papiery 2 lata a prywaciaż
    > 50. Ciekawe jak to jest na świecie.

    Na swiecie jak sie pracuje, to mozna pierdolic takie ZUSy, bo mzona
    sobie samemu zapracowac i odlozyc, albo zainwestowac tak, zeby potem
    nikogo sie nei prosic o jalmuzne. I tu jest problem. Placimy chore
    pieniadze na ZUS, z ktorego nic nie zostanie do czasu kiedy bedziemy
    potrzebowac. Gdybym mogl ta kase co co miesiac odporowadzam do ZUS
    przeznaczyc dodatkowo w inwestycje, to moje mikro-przedsiebiorstwo w
    szysbym tepie by sie rozwijalo i zarabialo coraz wiecej, na czym panstwo
    zyskiwaloby w podatkach. No ale haracz trzeba na ZUS placic - ot cena
    checi zarabiania...

    ________________

  • 13. Data: 2006-03-13 20:43:16
    Od: "Grand" <marcpa[wytnij]@polbox.com>

    Użytkownik "BigDario"
    > dokumenty podatkowe za 2000 rok, mozesz wywalic w sylwestra 2006
    > natomiast zusy w 2010

    Czy mógłbyś podać podstawę prawną tych terminów. Bo kiedys to było 5lat od
    końca roku kalendarzowego.

  • 14. Data: 2006-03-13 23:33:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 Mar 2006, it was written:

    > Użytkownik "BigDario"
    >
    > Czy mógłbyś podać podstawę prawną tych terminów. Bo kiedys to było 5lat od
    > końca roku kalendarzowego.

    ...w którym rozliczono podatek. Nadal tak jest.

    Dla podatku dochodowego okres ten może być nadłuższy i sięgnąć niemal
    7 lat *od zdarzenia*, przykładowo:

    - masz f-rę z 2.I.2000
    - *zaliczkę* rozliczasz 20.II.2000
    - ale *podatek* rozliczasz do 30.IV.2001
    - i od 31.XII.2001 liczysz 5 lat...
    Kiedy upływa ? ;)
    2002,2003,2004,2005,2006...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 15. Data: 2006-03-14 03:43:27
    Od: "Grand" <marcpa[wytnij]@polbox.com>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news
> [...]
    >
    > - masz f-rę z 2.I.2000
    > - *zaliczkę* rozliczasz 20.II.2000
    > - ale *podatek* rozliczasz do 30.IV.2001

    No to jestem ugotowany bo zlikwidowałem w lutym dokumenty za 2000. Jak tu
    się ratować wrazie kontroli dokumentów z 2000 roku. Czy przyznać sie do
    niewiedzy , czy raczej zrxucić na zagubienie w trakcie transportu przy
    przeprowadzce firmy.

  • 16. Data: 2006-03-14 08:02:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Mar 2006, it was written:

> [...]
    > się ratować wrazie kontroli dokumentów z 2000 roku. Czy przyznać sie do
    > niewiedzy , czy raczej zrxucić na zagubienie w trakcie transportu przy

    AFAIK takie zgubienie nie rozwiązuje problemu, było kilka razy w prasie:
    jedynym wyjściem honorowanym przez US jest odtworzenie dokumentacji
    przez skompletowanie duplikatów f-r.
    IMHO zdecydowanie lepiej się w takim układzie nie załapać na kontrolę :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 17. Data: 2006-03-14 08:55:56
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Grand wrote:

> [...]
    > się ratować wrazie kontroli dokumentów z 2000 roku. Czy przyznać sie do
    > niewiedzy , czy raczej zrxucić na zagubienie w trakcie transportu przy

    <zarcik> a byly tam jakies dane osobowe? byly? No to jakis uczynny zaraz
    zaniesie do gazety czy innego dziennika i cala Polska sie dowie
    </zarcik>

    ;)

    ________________

  • 18. Data: 2006-03-14 09:12:20
    Od: "Grand" <marcpa[wytnij]@polbox.com>

    Poszło przez drobnotnącą niszczarkę. Tak, że długo musiałby ktoś to
    składać do kupy.
    Może trzeba się ukrywać do końca roku, aż minie feralny termin, bo i tak
    zamknąłem już działalność rok temu.

  • 19. Data: 2006-03-14 10:10:42
    Temat: Re: Jak długo jestem zobowišzany trzymac dokumenty ksiegowe?
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Grand wrote:

    > Poszło przez drobnotnącą niszczarkę. Tak, że długo musiałby ktoś to
    > składać do kupy.

    No tak. No to jest nie do odzyskania.