  • 1. Data: 2003-02-04 08:53:47
    Temat: Jak najkorzystniej zakwalifikować zakup działki?
    Od: "Ewa Grela" <e...@a...waw.pl>

    Kupiłam działkę na firmę. W chwili obecnej ma ona charakter rolno-leśny, ale
    w tym roku zostanie przekwalifikowana pod agroturystykę. W przyszłości na
    działce na być postawiony mały pensjonat. Jak najlepiej zakwalifikować ten
    zakup: "Inwestycje długoterminowe", czy "Środki trwałe w budowie"?. Zamin
    zacznę cokolwiek tam robić będa ponoszone koszty np. karczowanie, wyrównanie
    terenu, projekty, koszty związane ze zmianą planu zagospodarowania, itp.
    Chciałabym, żeby te koszty stanowiły mi koszty uzyskania przychodów. Nie
    wiem kiedy rozpocznę inwestycję. Może ktoś mógłby polecić dobrą literaturę
    na ten temat. Nie mam zbyt dużego doświadczenia w prowadzeniu pełnej
    księgowości, a zmiany w ustawie o rachunkowości coraz bardziej mnie
    zaskakują.

    Ewa