  • 1. Data: 2002-06-14 15:42:28
    Temat: Jak najlepiej kupic od niewatowca?
    Od: <e...@p...onet.pl>

    Witam

    Chcialbym zajac sie skupem uzywanych podzespolow komputerowych od osob
    fizycznych, ale jestem watowcem i nieszczesne 22% szlo by w bloto. Czy jest
    jakis sposob, zeby na tym nie tracic? Poza tym, czy ktos zna forme dokumentu,
    na jaki musialoby to byc skupowane? Umowa kupna-sprzedazy, czy cos innego?

    Prosze o pomoc.

    Pozdrawiam, EmeraldPC

  • 2. Data: 2002-06-14 16:44:16
    Temat: Re: Jak najlepiej kupic od niewatowca?
    Od: "ktp" <k...@a...net>

> [...]
    dokumentu,
    > na jaki musialoby to byc skupowane? Umowa kupna-sprzedazy, czy cos innego?

    a komis?
    wtedy VAT płacisz chyba tylko od swojej prowizji...

    pozdr
    KTP

  • 3. Data: 2002-06-14 22:13:30
    Od: <e...@p...onet.pl>

    > a komis?
    > wtedy VAT płacisz chyba tylko od swojej prowizji...

    Wlasnie nie bardzo. Ludzie chca od razu gotowki :-)

    Pozdrawiam, EmeraldPC

  • 4. Data: 2002-06-15 11:37:09
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik <e...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:6...@n...onet.pl...

    > Wlasnie nie bardzo. Ludzie chca od razu gotowki :-)
    >
    > Pozdrawiam, EmeraldPC

    komis to nie znaczy że im płacisz dopiero po sprzedaniu tylko że skupujesz
    od ludzi różne rzeczy i je potem sprzedajesz. Termin i forma zapłaty nie ma
    tu znaczenia. Musisz mieć wpisane do DG że prowadzisz komis.
    Ale więcej nie wiem na temat komisu.

    WS

  • 5. Data: 2002-06-15 22:08:56
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 15 Jun 2002, Wojciech Suszycki (Brick B.) wrote:

> [...]
    >+ komis to nie znaczy że im płacisz dopiero po sprzedaniu tylko że skupujesz
    >+ od ludzi różne rzeczy i je potem sprzedajesz.

    IMO błąd: komis jest właśnie umową pośrednictwa, komisant przyjmuje
    towar w komis - ale pozostaje on własnością sprzedającego (do
    momentu sprzedaży). Oczywiście firma pt. "komis" może prowadzić
    skup i sprzedaż, to inna sprawa :) ale...

    >+ tu znaczenia.

    A to może być prawda: komisant może wypłacić zaliczkę w momencie
    przyjęcia w komis, zakazu chyba nie ma :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2002-06-16 14:11:56
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Sat, 15 Jun 2002 13:37:09 +0200), "Wojciech
    Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl> był(a) napisał(a):

> [...]
    >od ludzi różne rzeczy i je potem sprzedajesz. Termin i forma zapłaty nie ma
    >tu znaczenia. Musisz mieć wpisane do DG że prowadzisz komis.

    Niestety trzeba prowadzić dość skomplikowane rozliczenia, jakąś
    książkę komisową. Jak się rzadko tak działa, to się nie opłaca.

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 7. Data: 2002-06-16 19:52:53
    Od: <e...@p...onet.pl>

    > Niestety trzeba prowadzić dość skomplikowane rozliczenia, jakąś
    > książkę komisową. Jak się rzadko tak działa, to się nie opłaca.

    No wiec wlasnie. Wracam zatem do pytania glownego, czy jest jakis sposob poza
    komisem na ucieczke od placenia calego vatu od sprzedazy, czy to juz tylko na
    strate spisac?

    Pozdrawiam, EmeraldPC

  • 8. Data: 2002-06-17 14:10:09
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

> [...]
    poza
    > komisem na ucieczke od placenia calego vatu od sprzedazy, czy to juz tylko

    Jak nie komis to ja nie znam. Specjalne są przepisy dla komisu żeby nie
    płacić VATu. W innych wypadkach trzeba.

    WS