  • 1. Data: 2002-06-14 18:13:21
    Temat: Zakup samochodu
    Od: "TN" <p...@i...pl.eu.org>

    Witam,

    Chcę odkupić od firmy (X) dla której świadczę usługi (KPiR+Vat) samochód
    osobowy. Ów samochód jest przez X leasingowany od 2,5 roku(leasing kończy
    się w listopadzie, samochód był z salonu).
    Pomysł jest następujący: X wykupuje wcześniej samochód (jest jako środek
    trwały X) i po pewnym czasie (1-2 miesięcy) ja go odkupuję.
    Czy w tym przypadku można zastosować przyśpieszona amortyzację dla samochodu
    i jakie ewentualne skutki finansow/podatkowe dla mnie wiążą się z takim
    zakupem dla mnie (wiem, że odpowiada się za zobowiązania X do wysokości
    wartości ŚT)? Wartość rynkowa samochodu około 22000PLN (czy X może
    zastosować zwolnienie z VAT?)

    Pozdrawiam

    TN