  • 1. Data: 2002-06-14 14:27:28
    Temat: Podatek 20% od lokat
    Od: "bogdan" <w...@p...onet.pl>

    Podatek od lokat w wysokosci 20%
    jest przesyłany do Urzędu Skarbowego
    na konto właściciela lokaty. Urząd Skarbowy
    wiedząc z jakiego banku , z jakiej lokaty,
    jakie oprocentowanie - potrafi okreśić jakim
    kapitałem dysponuje podatnik .
    Porównanie wielkości dochodów z wielkoscią
    depozytów może prowadzić do niejednoznacznych
    wniosków .
    Prosze odpowiedzieć czy Urząd Skarbowy
    prowadzi imienną ewidencję wpływów
    z podatku od lokat .

  • 2. Data: 2002-06-14 15:54:48
    Temat: Re: Podatek 20% od lokat
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    bogdan wrote:

> [...]
    > na konto właściciela lokaty. Urząd Skarbowy
    > wiedząc z jakiego banku , z jakiej lokaty,
    > jakie oprocentowanie - potrafi okreśić jakim
    Zaraz, czy ty sugerujesz że bank posyła _co miesiąc_ moje *30 groszy* do US
    osobnym, imiennym przelewem?
    Lub też przesyła do US co miesiąc deklaracje imienne wszystkich klientów???
    A zastanowiłes sie, co jest istotą podatku zryczałtowanego???

    > Porównanie wielkości dochodów z wielkoscią
    > depozytów może prowadzić do niejednoznacznych
> [...]

    "To że oni są wszedzie, to nie jest paranoja.
    Paranoja jest wtedy, kiedy oni sa w zmowie..."

    Tak mi sie przypomniało. Autora cytatu nie pomnę.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-06-14 22:17:56
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Jun 2002, Magdalena Woloszyk wrote:

    >+ bogdan wrote:
    [...]
> [...]
    [...]
    >+ > Porównanie wielkości dochodów z wielkoscią
    >+ > depozytów może prowadzić do niejednoznacznych
    [...]
    >+ "To że oni są wszedzie, to nie jest paranoja.
    >+ Paranoja jest wtedy, kiedy oni sa w zmowie..."

    W ramach podpierania argumentami: nasz min.fin. czyli
    p. Belka właśnie całkiem rozsądnie wybijał z głowy
    pomysł wprowadzenia "kwoty wolnej od podatku [Belkowego]"
    lub skali nieliniowej - właśnie tym że:
    - ilość przepływających danych (szczególnie ewidencjonowanie
    tych 30 groszy od Maddy) mogłaby spowodować nieopłacalność
    całej operacji
    - każde inne niż liniowy ryczałt rozwiązanie *musiałoby*
    stanowić naruszenie tajemnicy bankowej.

    AFAI*K* trzeba *najpierw* "podpaść", a dopiero później
    bada się konta !
    BTW: żeby ktoś się nie pomylił: jeśli ktoś *dobrowolnie*
    prezentuje wydruki sald i wyciągi, np. usiłując USowi
    wyłożyć skąd ma kasę na dom - to już jego prywatna sprawa ;>

    US się *nie* pyta czy uprzednio zarobione i opodatkowane
    pieniądze trzyma się na koncie, na giełdzie - czy przehulało
    (się) w kasynie... ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2002-06-15 13:10:45
    Od: "mgr Krzysztof Maria Bąk" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bogdan" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Podatek od lokat w wysokosci 20%
    > jest przesyłany do Urzędu Skarbowego
    > na konto właściciela lokaty. Urząd Skarbowy

    NIE. Jest zbiorczy podatek od banku,, bez rozbijania za kogo...

  • 5. Data: 2002-06-15 23:08:57
    Od: "Jacek Chyczewski" <c...@p...pl>

    Użytkownik "Magdalena Woloszyk" <m...@e...com.pl> napisał w
    wiadomości news:aed3k7$q3u$1@news.tpi.pl...
    > bogdan wrote:
    > Zaraz, czy ty sugerujesz że bank posyła _co miesiąc_ moje *30
    groszy* do US
    > osobnym, imiennym przelewem?

    Maddy,ale z Ciebie aspołeczny typ.Państwo w potrzebie ,a Ty kasę w
    skarpecie trzymasz zamiast zasilać biedny skarb państwa:-)))))))
    Belka Cię kiedyś dopadnie-i pożałujesz tego:-))
    Jacek

  • 6. Data: 2002-06-16 05:55:55
    Od: w...@a...com (Weronikad)

    >From: "bogdan" w...@p...onet.pl
    >Date: 6/14/02 7:27 AM Pacific Daylight Time

    >Porównanie wielko?ci dochodów z wielkosci?
    >depozytów mo?e prowadziae do niejednoznacznych
    >wniosków .

    i prowadzi. banki maja obowiazek raportowac depozyty gotowkowe (nie wiem w
    jakiej wysokosci w Polsce) w Stanach kazdy depozyt gotowkowy pow. $3.000jest
    zglaszany w pewne miejsce.

  • 7. Data: 2002-06-16 18:51:07
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl>

    Weronikad wrote:

    >i prowadzi. banki maja obowiazek raportowac depozyty gotowkowe (nie wiem w
    >jakiej wysokosci w Polsce)

    Na pewno >= 90.000 zł (wpłacałem tę kwotę i spisywali mnie - bez lampy i
    bicia na szczęście ;)) )

    > w Stanach kazdy depozyt gotowkowy pow. $3.000jest
    >zglaszany w pewne miejsce.

    Jak bardzo pewne ?? ;))

  • 8. Data: 2002-06-16 22:36:39
    Temat: Odp: Podatek 20% od lokat
    Od: "glos" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik Jacek Chyczewski <c...@p...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:aeghds$kcb$...@n...tpi.pl...

    > Maddy,ale z Ciebie aspołeczny typ.Państwo w potrzebie ,a Ty kasę w
    > skarpecie trzymasz zamiast zasilać biedny skarb państwa:-)))))))
    > Belka Cię kiedyś dopadnie-i pożałujesz tego:-))
    > Jacek

    i potraktuje 75% belka..... ? ;)

    --

    pozdrawiam,

    glos

  • 9. Data: 2002-06-17 08:41:16
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 17 Jun 2002, glos wrote:

> [...]
    >+ > skarpecie trzymasz zamiast zasilać biedny skarb państwa:-)))))))
    >+ > Belka Cię kiedyś dopadnie-i pożałujesz tego:-))

    Optymista. 80% !

    Gdzieś w gazetach był opis jak to US "namierzył" (przy okazji
    kupna mieszkania, chyba "dla wnuka" czy jakoś tak) babcię
    która miała "dolary w skarpecie" (jeszcze z lat 70.)
    No i zakwalifikował jako "dochody z nieujawnionych źródeł",
    stawka jak wyżej (jest w ustawie).
    U nas tylko prostytucja jest zwolniona od podatku :>, niestety.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2002-06-17 14:21:35
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl>

    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne wrote:

    > U nas tylko prostytucja jest zwolniona od podatku :>, niestety.

    Ciekaw jestem, kiedy powstanie rynek oficjalnych i nieoficjalnych
    zaświadczeń dokumentujących uprawianie tej pięknej profesji ;)

    --
    = Piotr M. Kumor === GG 1676929 === ph.+48602796599 =