  • 1. Data: 2004-01-27 17:41:44
    Temat: Jak odzyskać VAT z fa z zagranicy
    Od: "t...@t...pl" <t...@p...onet.pl>

    Witam .
    Mam pytanie . Może ktoś zna odpowiedź.

    Kupuję w sklepie internetowym za granicą towar . Płacę kartą kredytową .
    Towar dochodzi do mnie w Polsce . Sprzedawca wystawia Fakturę na moją firmę
    . Jak odzyskać Vat z tej Faktury. ?

    Za poważne odpowiedzi z góry dziękuję

    www.rcabc.com

  • 2. Data: 2004-01-27 17:54:41
    Temat: Re: Jak odzyskać VAT z fa z zagranicy
    Od: "Pawel Durys" <p...@o...pl>

    t...@t...pl wrote:
> [...]
    > kredytową . Towar dochodzi do mnie w Polsce . Sprzedawca wystawia
    > Fakturę na moją firmę . Jak odzyskać Vat z tej Faktury. ?

    A jestes pewien, ze na fakturze masz VAT?

    Jesli tak, to jaki podales adres dla fakturowania?

    --
    Pozdrowienia
    Pawel Durys

  • 3. Data: 2004-01-29 00:01:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 27 Jan 2004, t...@t...pl wrote:
    [...]
    >+ Kupuję w sklepie internetowym za granicą towar . Płacę kartą kredytową .
    >+ Towar dochodzi do mnie w Polsce . Sprzedawca wystawia Fakturę na moją firmę
    >+ . Jak odzyskać Vat z tej Faktury. ?

    Chodzi o *zagraniczny* VAT, tak ? No to chyba zależy od kraju...
    No i nie wiem czy owo "odzyskiwanie" obejmuje firmy :) Hm...

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 4. Data: 2004-01-29 21:57:50
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > On Tue, 27 Jan 2004, t...@t...pl wrote:
    > [...]

    A tam na pewno jest VAT????

    > Chodzi o *zagraniczny* VAT, tak ? No to chyba zależy od kraju...

    Generalnie sprzedaz na export w wiekszości krajów jest zwolniona z VAT
    (prosze nie rozumiec tego w sensie naszej ustawy o PTU ale w sensie idei
    podatku VAT, czyli bardziej jak nasze 0%).

    Kupuje często w sklepach internetowych za granicą i dla klientów
    zagranicznych ceny sa pomniejszone o lokalny VAT.

    A gdyby nie były (tzn. sprzedawca tego VATu nie potrącił z ceny) to ten
    VAT jest nie do odzyskania u nas bo oznaczałoby że nasz budżet państwa
    musi oddać Ci cos co otrzymał budżet innego państwa.

    No chyba że chodzi o odzyskanie polskiego VAT zapłaconego przy odprawie
    celnej.
    To jest możliwe.

    Maddy

    --