  • 11. Data: 2007-10-23 15:00:28
    Temat: Re: Jak posłowie VAT poprawili....
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 23-10-2007 o 16:38:38 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Nie mam pytań, bo to jest dobre pytanie :)
    > Obawiam się, że wtedy pierwszy zgłoszony wniosek dosłownie
    > implementowałby "100 milionów" byłego prezydenta.
    > Najpierw trzeba by wprowadzić zasadę, że wszyscy głosujący "za" jakimś
    > projektem ponoszą jego koszty w wysokości nie mniejszej niż dwukrotność
    > tego, co głosujący "przeciw".
    > Z drugiej strony brak takiej zasady DOSŁOWNIE by pokazał, że podatki
    > mogą byc rozbojem w świetle prawa. Jak są rozdawane mającym "większą
    > rację" w postaci większej cegły.

    Odnośnie podatków to jeszcze inna bajka.

    Ustawa o referendum mówi tak:

    Art. 63.
    1. Sejm może postanowić o poddaniu określonej sprawy pod referendum z
    inicjatywy obywateli, którzy dla swojego wniosku uzyskają poparcie co
    najmniej 500 000 osób mających prawo udziału w referendum.
    2. Referendum z inicjatywy obywateli nie może dotyczyć:
    1) ***** wydatków i dochodów, w szczególności podatków oraz innych danin
    publicznych; *****
    2) obronności państwa;
    3) amnestii.

    Mamy tu w najczystszej postaci potwierdzenie idei narodu-suwerena oraz
    umowy społeczej ;)

    Swoja droga przykładowa taka umowa:
    http://www.miasik.net/articles/umowa.html

  • 12. Data: 2007-10-24 21:06:36
    Od: "Efreet" <e...@p...onet.pl>

    Gotfryd:

    > On Tue, 23 Oct 2007, t...@o...pl wrote:

    >  Bardzo mnie ciekawi co zrobi nowy rząd, bo z komentarzy wynika iż
    > "wszyscy" ich podejrzewają, że zechcą "zabrać się do pracy".

    Dlatego maja przej..ane, bo kazdy bedzie od nich oczekiwal.
    I mowiles o uproszczeniu prawa..ha..wezmy np. jedna stawke VAT.
    To trzeba wprowadzac powolutku - wyobrazasz sobie, ilu kontrolerow
    i pan w US straciloby prace ?? To implikacja bezposrdenia, a idac dalej -
    drukarnie drukujace formularze...eh..zalamanie gospodarki ;)

    >  Mówiąc po polsku, że nie mają przygotowanych posunięć w stylu listy
    > przepisów do skreślenia.
    >  PiS przynajmniej "publicznie zbierał informacje z uwagami", ciekawe
    > co dalej :)

    OK. Znasz sie na tym. Dlaczego nie pojdziesz do posla z okregu i mu nie
    przedstawisz czarno na bialym w czym problem ?? A najlepiej potem, jesli nie
    poruszy sprawy na forum, publicznie go obsmaruj za to i rozlicz. W koncu za
    nasza kasa (zwlaszcza za te, o ktorej jest ta grupa ;) pracuja !!

    A mi sie marzy powolanie Stowarzyszenia "Inicjatywa Obywatelska", gdzie osoby
    majace co nieco oleju w glowie proponowalyby konkretne rozwiazania konkretnych
    problemow (ja w miescie zglaszam pomysly racjonalizatorskie chocby usprawnienia
    komunikacje ;) i az mnie krew zalewa, ze mozna byc takimi kretynami, zeby
    pewnych rzeczy nie zauwazac... dosc powiedziec, ze polozyli nowiutka droge bez
    pasa skretu w prawo...i sie krzyzowka w centrum korkowala..ehh... po 2 latach
    dolozyli..ze 2 tyg temu ;)

    pozdrowka,
    Efreet