  • 1. Data: 2003-05-06 16:22:04
    Temat: Jak pozytek z powszechnego CIT
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Zamysł Kołodki aby obniżyć podatki dla milionów drobnych firm, to wprowadzić
    CIT.
    Czy ktoś może mi wskazać jakiekolwiek zalety tego podatku dla działalności
    gospodarczej opodatkowanej VAT i PIT , płacącej roczny podatek PIT w
    ostatniej (40%) skali podatkowej ????

  • 2. Data: 2003-05-06 22:10:55
    Temat: Re: Jak pozytek z powszechnego CIT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 May 2003, berdycz wrote:
    [...]
    >+ Czy ktoś może mi wskazać jakiekolwiek zalety tego podatku dla działalności
    >+ gospodarczej opodatkowanej VAT i PIT , płacącej roczny podatek PIT w
    >+ ostatniej (40%) skali podatkowej ????

    Wersja optymistyczna (wątpię): podatek "łącznie" na poziomie CIT. Być
    może 21/24 %
    Wersja przykładowa: CIT od zysku i dywidenda lub coś podobnego. Zalety:
    inwestycje można prowadzić ze środków opodatkowanych na poziomie
    CIT. Zyski "osobiste" - CIT+dywidenda, biorąc pod uwagę że podatki
    liczy się kolejno - wyjdzie mniej niż 40%.
    Wersja prawdopodobna: nie może być tak żeby kapitalista płacił
    niższy podatek niż człowiek pracy (czytaj: członek zarządu czegoś
    tam, na przykład Funduszu Zdrowia czy podobne trafiający w 40%).
    Jak widać kilka tematów wcześniej nie ja jeden mam dziwne
    podjerzenia że Skarb na tym "bezpośrednio" nie straci, nawet
    jeśli straci pośrednio :[ za rok...

    pozdrowienia, Gotfryd