  • 1. Data: 2003-05-06 12:10:07
    Temat: Środki trwałe i ich modernizacja - odliczenia
    Od: "staff" <p...@g...pl.no.spam>

    Witam!

    Mam komputer i niedawno rozpoczętą działalność gospodarczą. Chciałbym do
    tego komputera coś kupić (np. twardy dysk) i wrzucić sobie w koszta i
    odliczyć VAT. Czy mogę to zrobić jeśli komputer jest mój prywatny, innymi
    słowy nie jest "na firmę"? (działalność jest jednoosobowa). Jeśli nie, czy
    mogę go sobie tak po prostu "wrzucić" na firmę? Jako środek trwały?

    Załóżmy że mogę, i że mam go już w firmie jako środek trwały. Jak teraz jest
    z tymi odliczeniami, słyszałem że można odliczać sobie modernizację tylko do
    1000 zł rocznie. Co zrobić, jeśli kupuję do niego sprzęt za więcej, ponad
    2000?

    Pozdrawiam.
    staff

  • 2. Data: 2003-05-06 22:00:13
    Temat: Re: Środki trwałe i ich modernizacja - odliczenia
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 May 2003, staff wrote:
    [...]
    >+ Załóżmy że mogę, i że mam go już w firmie jako środek trwały. Jak teraz jest
    >+ z tymi odliczeniami, słyszałem że można odliczać sobie modernizację tylko do
    >+ 1000 zł rocznie.

    Weź i poczytaj, "słyszenie" konczy się różnymi komentarzami - pół
    biedy jak na grupie (Maddy zazywczaj pyta *od kogo* słyszałeś -
    i słusznie :)), gorzej jak ze strony karno skarbowego :]
    A konkretnie (oczywiście UoPDoOF):
    +++++
    17. Jeżeli środki trwałe uległy ulepszeniu w wyniku przebudowy, rozbudowy,
    rekonstrukcji, adaptacji lub modernizacji, wartość początkową tych
    środków, ustaloną zgodnie z ust. 1, 3-9 i 11-15, powiększa się o sumę
    wydatków na ich ulepszenie, w tym także o wydatki na nabycie części
    składowych lub peryferyjnych, których jednostkowa cena nabycia przekracza
    3500 zł. Środki trwałe uważa się za ulepszone, gdy suma wydatków
    poniesionych na ich przebudowę, rozbudowę, rekonstrukcję, adaptację lub
    modernizację w danym roku podatkowym przekracza 3500 zł i wydatki te
    powodują wzrost wartości użytkowej w stosunku do wartości z dnia przyjęcia
    środków trwałych do używania, mierzonej w szczególności okresem używania,
    zdolnością wytwórczą, jakością produktów uzyskiwanych za pomocą
    ulepszonych środków trwałych i kosztami ich eksploatacji.
    -----

    >+ Co zrobić, jeśli kupuję do niego sprzęt za więcej, ponad
    >+ 2000?

    Jak ponad 3500 zł - amortyzować. Jak coś ma wartość początkową
    ponad 3500 zł podlega amortyzacji... Zakładam że jako praworządny
    KPiRowiec EŚT masz (nawet jeśli jest pusta - masz ją mieć) więc
    wiesz co jest w nagłówkach rubryk ;)
    BTW: Znajdź na googlu dyskusję Bogusia ze mną - nie przekonaliśmy się
    wzajemnie o tym jak to jest z "jednostkowością" owych 3500 zł :)

    pozdrowienia, Gotfryd