  • 1. Data: 2005-03-05 16:24:10
    Temat: faktura VAT , nieco lamerskie pytanie
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Zalozenie: jestem VATowcem.
    Sprzedaje cos, klientowi wystarcza rachunek. Faktury nie chce.
    Czy ja ksieguje taki rachunek tak jak by to byla zwykla faktura?

    P.

  • 2. Data: 2005-03-05 18:26:42
    Temat: Re: faktura VAT , nieco lamerskie pytanie
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Przemek R... wrote:
    > Zalozenie: jestem VATowcem.
    > Sprzedaje cos, klientowi wystarcza rachunek. Faktury nie chce.
    > Czy ja ksieguje taki rachunek tak jak by to byla zwykla faktura?

    O jakim rachunku mowisz????????????????????

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2005-03-05 18:35:12
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał w wiadomości

    > O jakim rachunku mowisz????????????????????

    o takim zwyklym. Chocby paragon. Po prostu klient nie chce, nie potrzebuje
    faktury,
    a ja bedac VATowcem musze miec to zwarte w ewidencji sprzedazy VAT.

    P.

  • 4. Data: 2005-03-05 18:48:18
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Przemek R... wrote:
> [...]

    > potrzebuje faktury,
    > a ja bedac VATowcem musze miec to zwarte w ewidencji sprzedazy VAT.

    No jesli chodzi o paragon to robisz wydruki z kasy fiskalnej i na ich
    podstawie dokonujesz wpisow do ewidencji.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2005-03-05 18:49:08
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <s...@t...wszechwiedza.pl> napisal(a):

    > No jesli chodzi o paragon to robisz wydruki z kasy fiskalnej i na ich
    > podstawie dokonujesz wpisow do ewidencji.

    Gdyby miał kasę, to by nie pytał.

    A do pytającego - najłatwiej po prostu wystawić fakturę i szlus - nie
    musisz jej nabywcy nawet pokazywać skoro jej nie chce. Tylko pamiętaj,
    żeby nie przeoczyć momentu, w którym musisz kupić kasę fiskalną!
    --
    Samotnik

  • 6. Data: 2005-03-09 20:32:33
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <d0cuv4$kt2$2@nemesis.news.tpi.pl>,
    Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> wrote:

    > Gdyby miał kasę, to by nie pytał.
    >
    > A do pytającego - najłatwiej po prostu wystawić fakturę i szlus

    Mam głupie pytanie: a po co?

    --
    pozdrawiam
    Jarek

  • 7. Data: 2005-03-09 21:08:16
    Od: Jan Kowalski <J...@n...znasz.go>

    > Mam głupie pytanie: a po co?

    No, kiedyś kupiłem nowy samochód, bo się umówiłem z nową dziewczyną.
    Wolno, a co!
    A co do sprawy (przypuszczam - nie znam kontekstu) - jeżeli "grozi"
    kasa, to może lepiej wystawiać faktury?

  • 8. Data: 2005-03-11 09:47:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Mar 2005, Jan Kowalski wrote:

> [...]
    >+ A co do sprawy (przypuszczam - nie znam kontekstu) - jeżeli "grozi"
    >+ kasa, to może lepiej wystawiać faktury?

    ...ale *to* zwolnienie (punkt 41 rozporządzenia o kasach) prawdopodobnie
    nie wchodzi w rachubę bo z kontekstu pytania IMHO wynika iż mowa raczej
    o sprzedaży rzeczy.
    A w pozostałych przypadkach... faktura coś zmieni ? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2005-03-16 13:58:43
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <1...@n...znam.go>,
    Jan Kowalski <J...@n...znasz.go> wrote:

    > No, kiedyś kupiłem nowy samochód, bo się umówiłem z nową dziewczyną.
    > Wolno, a co!

    A pisałem, że nie wolno? Jako człek mający z natury niechęć do
    wykonywania zbędnych czynności pytałem tylko o uzasadnienie.

    > A co do sprawy (przypuszczam - nie znam kontekstu) - jeżeli "grozi"
    > kasa, to może lepiej wystawiać faktury?

    Eee, żeby uniknąć kasy to już lepiej trzy razy obiec chałupę na golasa o
    północy przy pełni księżyca.

  • 10. Data: 2005-03-16 22:05:23
    Od: Jan Kowalski <J...@n...pisz.tu>

    > A w pozostałych przypadkach... faktura coś zmieni ? :)
    Nie sprzedając nic z natury rzeczy osobom fizycznym, będąc płatnikiem
    vat, sprzedając "ponad normę" bez faktur, bo "nie chcą", kiedy cały
    obrót może (powinien) być w zasadzie dokumentowany fakturami...
    Nie jestem ekspertem bynajmniej, ale wtedy można chyba "wpaść" w kasę.