  • 1. Data: 2004-07-15 12:28:24
    Temat: faktura "Pro forma" dla kontrahenta UE
    Od: "TH" <i...@t...com.pl>

    Czy firma Polska świadcząc usługi dla np. Firmy Duńskiej, może wystawić
    fakturę "Pro forma", a dopiero po otrzymaniu zapłaty wystawić fakturę VAT
    UE.
    Chodzi o to, że ani firma Polska, ani Duńska na dzień dzisiejszy nie ma
    jeszcze nadanego numeru NIP UE.
    Poza tym kontrahent duński jest oporny w płatnościach i nie chcemy wpaść w
    22% VAt gdy nie zapłacą nam do 90 dni.
    Czy faktura "Pro Forma" musi mieć nr kolejny razem z innymi fakturami VAT ?
    TH

  • 2. Data: 2004-07-15 12:31:23
    Temat: Re: faktura "Pro forma" dla kontrahenta UE
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "TH" <i...@t...com.pl> napisał w wiadomości

    > Poza tym kontrahent duński jest oporny w płatnościach i nie chcemy wpaść
    > 22% VAt gdy nie zapłacą nam do 90 dni.

    A jaki wg Ciebie to ma związek?

  • 3. Data: 2004-07-15 13:03:53
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > A jaki wg Ciebie to ma związek?

    nie wiem jaki wg autora ale mnie to od razu
    przywodzi na myśl płatność z góry.

    Pix

  • 4. Data: 2004-07-20 12:02:03
    Od: "L." <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > 22% VAt gdy nie zapłacą nam do 90 dni.
    > Czy faktura "Pro Forma" musi mieć nr kolejny razem z innymi fakturami VAT

    Pytanie jest jak najbardziej słuszne.
    tak mozesz wystawic fakturę Proformę. Po 1 maja zasada jest taka, ze po
    otrzymaniu zapłaty przez kontrahenta w przeciagu 7 dni musisz wystawic
    fakturę vat. Pod warunkiem, ze oni nie otrzymali towaru lub czesci usług.
    jesli zapłacą 15zl z 30000zł to i tak nalezy wystawic fakture vat na 15zł
    przed upływem 7 dni.

    czyli proforma to nic innego jak wykaz, specyfikacja do wykonania usługi,
    dostawy towaru.
    niektórzy nawet nazywają to "Specyfikacja wykonania usługi"

    Proformom nadaje sie osobne numery niż Fak.Vat.
    tez ciągłosc musi być.

    l.

  • 5. Data: 2004-07-20 13:00:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 Jul 2004, L. wrote:
    [...]
    >+ czyli proforma to nic innego jak wykaz, specyfikacja do wykonania usługi,
    >+ dostawy towaru.
    >+ niektórzy nawet nazywają to "Specyfikacja wykonania usługi"

    ...pewnie dlatego że były próby ściągania (przez US) VATu z proformy
    (niezależnie od faktury !) w myśla zasady: "są słowa >>FAKTURA VAT<< ?
    - są. To płacić".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)