  • 1. Data: 2003-02-03 12:19:52
    Temat: Jak sie rozliczac
    Od: j...@p...onet.pl

    Witam
    Niebawem ruszam z nową DG i znowu mam pytanie :
    Moja działalność to będzie handel produktami elektronicznym, opodatkowana
    ryczałtem, będę platnikiem VAT. Wiem juz ze podatek do US bedzie wynosil 3.3%
    od przychodu i wiem, ze gdy nic nie sprzedam to nic nie płacę. Pytanie jest
    takie co się dzieje gdy sprzedaję coś bez faktury bo ktos akurat nie chce,
    wystarczy mu rachunek - jak wtedy sie rozliczyc ?
    Pytanie drugie : czy rozliczam się z US na podstawie faktur zakupow dokonanych
    przeze mnie, czy faktur wystawionych przeze mnie
    Sorry za takie banały ...........

  • 2. Data: 2003-02-03 15:47:11
    Temat: Re: Jak sie rozliczac
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Użytkownik <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Wiem juz ze podatek do US bedzie wynosil
    > 3.3% od przychodu i

    To wiesz źle :-)) Podatek 3.0%

    > Pytanie jest takie co się dzieje gdy sprzedaję coś bez faktury bo ktos
    > akurat nie chce, wystarczy mu rachunek - jak wtedy sie rozliczyc ?

    Sprzedaż bezrachunkowa, i to wpisujesz do przychodów.Ty jako Vatman nie
    możeswz wystawić rachunku,tylko fakturę lub paragon o ile posiadasz kasę
    fiskalną.

    > Pytanie drugie : czy rozliczam się z US na podstawie faktur zakupow

    Faktury zakupu tylko sobie przechowujesz dla potrzeb VAT

    > dokonanych przeze mnie, czy faktur wystawionych przeze mnie

    Podatek dochodowy (a w zasadzie "przychodowy") oczywiście tylko na
    podstawie faktur wystawionych przez Ciebie.

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 3. Data: 2003-02-04 10:43:25
    Od: j...@p...onet.pl

    > Podatek dochodowy (a w zasadzie "przychodowy") oczywiście tylko na
    > podstawie faktur wystawionych przez Ciebie.
    >
    > --
    > Jacek

    Wielkie Dzięki :)