  • 1. Data: 2004-01-29 13:05:49
    Temat: Jak się rozliczyć?
    Od: "Kalina" <k...@w...pl>

    Witam:)

    Proszę o radę w następującej sprawie. W sierpniu ubiegłego roku wyszłam za
    mąż. Wiem, że nie mogę się rozliczyć z mężem za rok 2003, bo nie byliśmy
    małżeństwem przez cały rok podatkowy, tak samo nie mogę nadal rozliczać się
    z mamą. Nie pracuję, studiuję zaocznie i do tej pory rozliczałam się z mamą
    (pit dla osoby samotnie wychowującej dziecko). Nie jestem zameldowana tu,
    gdzie mąż i nie mam dochodów I teraz pytanie: czy powinnam wypełnić jakieś
    zeznanie podatkowe i jeśli tak to jakie? I w jakim US je złożyć?

    Pozdrawiam:)

    Kalina

  • 2. Data: 2004-01-29 14:22:01
    Temat: Re: Jak się rozliczyć?
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    "Kalina" <k...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > gdzie mąż i nie mam dochodów I teraz pytanie: czy powinnam wypełnić jakieś
    > zeznanie podatkowe i jeśli tak to jakie? I w jakim US je złożyć?

    Jeżeli nie osiągałaś dochodów, to nie musisz się rozliczać.
    Twoja mama rozliczy się już samodzielnie (chociaż nie jestem pewien, czy za
    ten rok nie mogłaby się rozliczyć jeszcze jako matka samotnie wychowująca
    dziecko, mimo, że nie byłaś pod jej opieką przez cały rok. Najlepiej niech
    się dowie w US, albo ktoś tutaj ci powie, że może) i twój mąż niestety
    jeszcze też.
    Czy masz już swój NIP?
    Jeżeli nie, to przy pierwszej pracy pradcodawca wystąpi o NIP dla ciebie,
    więc nie musisz się martwić.
    Jeżeli już masz, to powinnaś wysłać do US NIP-3 z nowym nazwiskiem i numerem
    dowodu osobistego też.
    Jeżeli zamierzasz się przemeldować, to zrób to i wówczas NIP-3 wyślesz do
    nowego US łącznie z nowym adresem, jeżeli będziesz cały czas zameldowana u
    mamy, to wysyłasz do tego samego US co mama.

  • 3. Data: 2004-01-30 13:26:22
    Od: "Kalina" <k...@w...pl>

    Użytkownik "poilkj" <...@...a.a.a.invalid> napisał w wiadomości

> [...]

    NIP mam.

    > Jeżeli już masz, to powinnaś wysłać do US NIP-3 z nowym nazwiskiem i
    numerem
    > dowodu osobistego też.

    A co, jeśli nazwisko mam zmienione (dwuczłonowe), ale nie zmieniłam jeszcze
    dowodu, ani innych dokumentów?

    > Jeżeli zamierzasz się przemeldować, to zrób to i wówczas NIP-3 wyślesz do
    > nowego US łącznie z nowym adresem, jeżeli będziesz cały czas zameldowana u
    > mamy, to wysyłasz do tego samego US co mama.

    A jak się ma sprawa zameldowania tymczasowego? Który US jest wtedy właściwy?

    Bardzo dziękuję za odpowiedź i ... proszę o jeszcze:)

    Kalina

  • 4. Data: 2004-02-02 12:11:48
    Od: "Kalina" <k...@w...pl>

    Poratujcie proszę:)