  • 1. Data: 2003-11-19 19:23:25
    Temat: Jak to jest z kupnem kosztów?
    Od: <i...@i...pl>

    Drodzy grupowicze, mam pytanie:
    Jakie poniosę konsekwencje, jeżeli kupię koszty, a po pół roku będzie
    kontrola i okaże się, że firma, która mi wystawiła FV nie istnieje?
    Na pewno zwrot należnych podatków + odsetki, ale czy to tyle?

  • 2. Data: 2003-11-19 19:49:58
    Temat: Re: Jak to jest z kupnem kosztów?
    Od: "SP9LWH" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik <i...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Jakie poniosę konsekwencje, jeżeli kupię koszty, a po pół roku będzie

    A ty kupujesz koszty od nieznanych ci geszeftów ?
    Ryzykant jesteś. , ale ryzykować trzeba:-)

  • 3. Data: 2003-11-19 19:54:34
    Od: "bob" <b...@o...pl>

    <i...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > kontrola i okaże się, że firma, która mi wystawiła FV nie istnieje?
    > Na pewno zwrot należnych podatków + odsetki, ale czy to tyle?

    łoczywoście że nie uznanie tych "kosztów" za k.u.p ze wszelkimi
    konsekwencjami (odsetki, kara z kodeksu skarbowego), powodzenia

  • 4. Data: 2003-11-19 20:27:04
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik bob napisał:

    > <i...@i...pl> wrote in message

    > łoczywoście że nie uznanie tych "kosztów" za k.u.p ze wszelkimi
    > konsekwencjami (odsetki, kara z kodeksu skarbowego), powodzenia

    A jak odliczył VAT to jeszcze odsetki od VATu i 30% sankcji, o zwrocie
    samego odliczonego VATu nie wspominając...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2003-11-19 21:21:29
    Od: <i...@i...pl>

    > A jak odliczył VAT to jeszcze odsetki od VATu i 30% sankcji, o zwrocie
    > samego odliczonego VATu nie wspominając...

> [...]

    a kto mowi, ze odliczyl - zastanawiam sie bo wiem o wielu firmach, ktore tak
    obnizaja dochody. W panstwie o tak nieprzyjaznym systemie podatkowym jak
    nasze, przedsiebiorca jest zmuszony szukac sposobow na placenie mniejszych
    podatkow. Poza tym, patrzac na efektywnosc zarzadzania pieniedzmi
    wplywajacymi do budzetu panstwa, cisnie sie na usta tylko jedno -
    zlodzieje..
    A kto dobrowolnie oddaje cos zlodziejom?

  • 6. Data: 2003-11-19 23:01:11
    Od: Hrabia Mol <kumor@_wytnij_.tarman.pl>

    i...@i...pl wrote:

> [...]
    > wplywajacymi do budzetu panstwa, cisnie sie na usta tylko jedno -
    > zlodzieje..
    > A kto dobrowolnie oddaje cos zlodziejom?

    OK - tylko sam wybierz, czy dasz złodziejowi TROCHĘ czy pozwolisz się
    oskubać do czysta i bez znieczulenia.
    W sumie podatki są kosztem (nie mylić z KUP) a koszty trzeba utrzymywać
    w rozsądnych granicach, byle to robic inteligentnie.
    Jaką masz możliwość weryfikacji takiego kontrahenta z newslisty?

    Przy naszym po^&)&^T& systemie prawnym wystarczą problemy z faktycznie
    poniesionymi kosztami (ale co, jeżeli ten sku.... sprzedawca jednak
    wyrzucił kopię? Odliczać VAT, nie odliczać, sprawdzać - jak??)

    Zastanawiam się jeszcze nad tym, ile z tych ofert to prowokacje smutnych
    z UKS. Sprzedadzą ci koszty, poczekają ze dwa latka i "nocą w drzwi
    załomocą" :[

    --
    ================= Hrabia Mol ========================
    ================== Złe Jedi =========================

  • 7. Data: 2003-11-20 08:34:36
    Od: "Wojciech P. Chojnacki" <w...@n...pl>

    > i 30% sankcji

    O ile nie jest prywatnym przedsiębiorcą (Obwieszczenie Prezesa TK Dz U.
    1998/139/905)

  • 8. Data: 2003-11-20 10:41:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Nov 2003, Wojciech P. Chojnacki wrote:

    >+ > i 30% sankcji
    >+
    >+ O ile nie jest prywatnym przedsiębiorcą (Obwieszczenie Prezesa

    A nie nie.
    US może łupnąć 30% sankcji. Tylko nie może wtedy wszczynać osobnego
    postępowania karnego z tytułu uszczuplenia VAT :), albo - albo.
    Ale z uszczuplenia pod.dochodowego to już może "osobno" ;> !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)