    From: "Grzes" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Jak to jest z tym Zusem? 2 pytania?
    Date: Fri, 10 Sep 2004 10:48:52 +0200

    witam

    Pierwszy raz na grupie z 2 pytaniami.
    Bardzo proszę o pomoc wskazówki.

    Aktulanie pracuję będąc zatrudniony na stałe - przeds - płaci za mnie
    świadczenia.
    Chce z bliską osobą założyc dział gosp i dowiedziałem sie ( nie wiem czy to
    prawda)
    że jeśli zarejstruje działalność na siebie - uniknę płacanie całego ZUS-u
    zapłącę
    tylko cześć.
    Chciałbym się dowiedzieć czy to jest prawdą i jaki zus wtedy sie
    odprowadza - jaki i w jakiej wysokości?

    Drugie pytanie jest takie.
    Jak zus odprowadzam, gdy zatrudnie osobę uczącą się na umowę o prace np na
    1/2 lub 1/4 ?
    Zakładając płące minimalną (bo niższej chyba nie można - czy jedak można?)
    I na jak długi czas mogę zawierać taką umowę?

    Działalnosć to handel, podatek to ryczałt.

    Poradzcie, jak zrobić żeby zapłącić "pańśtwu" jak najmniej.
    Czy może lepiej działalność zarejstrować na tą uczacą się osobę?

    Co jest lepsze.

    Proszę o pomoc, żeby mnie opłaty nie zjadły ;/

    pozdr
    Grzegor
    ps. nie suzkałem w googlach - bo szcze powiedziawszy nie wiedziałm jakich
    słów używac ;/