  • 1. Data: 2009-04-14 05:53:21
    Temat: Jak wpisać do ewidencji nowy samochód osobowy?
    Od: JotEm <n...@g...com>

    JDG, KPiR, VAT.

    W kwietniu kupiłem nowy samochód osobowy na potrzeby DG, dla okrągłego
    rachunku powiedzmy, że za 50000 netto (61000 brutto).
    Przysługuje mi, jak sądzę, odliczenie VAT 6000 (60% od 11000 to 6600,
    mogę zatem odliczyć tylko 6000).

    Mam trzy pytania:
    (1) Wciągam samochód do EŚT z wartością początkową 55000 (dobrze?) i
    amortyzuję przez 60 miesięcy liniowo po 916,67 miesięcznie od maja?.

    (2) Jak mam zarejestrować zakup w KPiR? Czy w ogóle mam cokolwiek w
    KPiR wpisywać, poza późniejszymi comiesięcznymi DW z amortyzacji ŚT?

    (3) Jak mam ująć to w ewidencji zakupów VAT i deklaracji VAT-7K?
    Wartość netto 55000 i VAT 6000? W jaką rubrykę to wpisać?

    Z góry dzięki za pomoc.

  • 2. Data: 2009-04-19 09:57:21
    Temat: Re: Jak wpisać do ewidencji nowy samochód osobowy?
    Od: JotEm <n...@g...com>

    Bezczelnie podbiję z nadzieją, że ktoś się zlituje...