  • 1. Data: 2004-10-12 11:05:20
    Temat: Jak wpisać laminator za 300 zł
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Prowadzimy działalność na ryczałcie + ewidencja VAT.
    Zakupiono skaner za 300 zł do użytku firmowego.
    Wpisujemy go do Ewid. Wyposażenia - to jasne po 1.01.2004.
    Pytanie, czy w deklaracji VAT-7 ten skaner pójdzie w pozycje "nabycie
    towarów i usług pozostałych", czy "piętro wyżej" do "zaliczanych do środków
    trwałych".

    I jeszcze podobna historia z grudnia 2003:
    W grudniu 2003 kupiono aparat cyfrowy za 1499 zł.
    Dośrodków trwałych go nie zaliczamy, bo poniżej 3500, więc nie wpisujemy go
    do Wykazu Śr. Trw.
    Czy zatem w deklaracji VAT-7 prawidłowo został ten zakup wpisany do "nabycie
    towarów i usług pozostałych"? Aparat ten nie został kupiony jako towar na
    sprzedaż, tylko jako wyposażenie (zdjęcia są wykorzystywane w druku
    materiałów reklamowych, zarówno własnych jak i tych na sprzedaż).

    będę wdzięczny za info
    pozdrawiam
    jacek

  • 2. Data: 2004-10-12 11:13:29
    Temat: Re: Jak wpisać laminator za 300 zł
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <n...@w...pl> napisal(a):
    > Prowadzimy działalność na ryczałcie + ewidencja VAT.
    > Zakupiono skaner za 300 zł do użytku firmowego.
    > Wpisujemy go do Ewid. Wyposażenia - to jasne po 1.01.2004.

    Dlaczego jasne?
    --
    Samotnik
    "Mnie takie zabawy nie bardzo interesują. Nie gustuje w penisach,

  • 3. Data: 2004-10-12 13:40:02
    Od: e-radek <e...@w...pl.USUN.TO.PL>

    > Dlaczego jasne?

    tysz jestem ciekaw ;)
    ale przeca jak chce to moze - to jasne

    r.

  • 4. Data: 2004-10-12 14:30:58
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Uzytkownik "e-radek" < napisal > >

    > tysz jestem ciekaw ;)

    Pisze, ze jasne, bo od 1.04.2004 trzeba prowadzic Ewidencje Wyposazenia - no
    to prowadzimy.
    Pytalem tylko gdzie pisac ten VAT w deklaracji: czy pod "pozostale zakupy"
    czy pod te, które sa srodakmi trwalymi.

    z nadzieja na konstruktywne posty
    jacek

  • 5. Data: 2004-10-12 18:37:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 12 Oct 2004, Jacek wrote:

    >+ Uzytkownik "e-radek" < napisal > >
    >+ > > Dlaczego jasne?
    >+ >
    >+ > tysz jestem ciekaw ;)
    >+
    >+ Pisze, ze jasne, bo od 1.04.2004 trzeba prowadzic Ewidencje Wyposazenia

    No popatrz... a ja coś w 2002 i 2001 grupowiczom się narażałem
    że prowadzić (EW) trzeba... nawet pustą :]

    >+ - no to prowadzimy.

    Nikt ci nie broni. Tylko NIE JEST JASNE dlaczego wpisujemy
    skaner za 300 zł do EW ! Oczywiście - wolno.
    Ale ja swojego "za 700" NIE wpisałem. Coś przemawia przeciw ? ;)

    >+ Pytalem tylko gdzie pisac ten VAT w deklaracji: czy pod "pozostale zakupy"
    >+ czy pod te, które sa srodakmi trwalymi.

    Jako mniemam w deklaracji istotna jest klasyfikacja VAT ze względu
    na odliczenia, korekty...i może coś jeszcze.
    Więc pisząc lekko z głowy czyli z niczego (nie mam zdrowia szukać
    przepisu szczegółowego w deklaracji) zauważę że w kilku miejscach
    ustawy o VAT jest taki tekst (przykład, podkr. moje):
    +++++++
    3. Różnica podatku podlegająca zwrotowi w kwocie przekraczającej
    wartość podatku naliczonego związanego z nabyciem towarów lub usług,
    które na podstawie przepisów o podatku dochodowym są zaliczane
    przez podatnika do środków trwałych oraz wartości niematerialnych
    i prawnych
    podlegających amortyzacji
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    [art.91 - korekty...]
    2. W przypadku towarów i usług, które na podstawie przepisów
    o podatku dochodowym są zaliczane przez podatnika do środków
    trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych
    podlegających amortyzacji
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    --------

    ...co IMHO jest właściwym wskaźnikiem na co zwracać uwagę !

    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 6. Data: 2004-10-13 06:17:34
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Walnąłem głupstwo na grupie: pytam o księgowanie laminatora a piszę o
    skanerze. Przepraszam. Już wyjaśniam:

    Kupiliśmy skaner i ten poszedł jako podwyższenie wartości ŚT i gotowe.
    Kupiliśmy też laminator, który jest samodzielnym urządzeniem i kosztował 300
    PLN. To jak? pisać go jako ŚT, czy do wyposażenia?
    Jak go wpiszemy do wyposażenia to VAT od niego pójdzie "po mojemu" do:
    pozostałe zakupy, a nie do zakupy ŚT.

    dzięki za zainteresowanie
    z obietnicą poprawy
    jacek

  • 7. Data: 2004-10-13 08:44:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 13 Oct 2004, Jacek wrote:

    >+ Walnąłem głupstwo na grupie: pytam o księgowanie laminatora a piszę o
    >+ skanerze. Przepraszam.

    Nic strasznego, pisałeś o *trzech* rzeczach :) (był jeszcze fotoaparat).

    >+ Już wyjaśniam:
    >+
    >+ Kupiliśmy skaner i ten poszedł jako podwyższenie wartości ŚT i gotowe.

    Hm... ja dla ciekawości... nie krzyczeć proszę ! - z pytaniem.
    Mogę poprosić o podstawę prawną ?
    Ja wiem że się narażam.
    Ale jak podatnikowi *wolno wybierać*, to w ustawie zazwyczaj są
    teksty w stylu "podatnik może" (np. art.22d.1).

    W zakresie "podwyższania" zapis brzmi IMO bezwarunkowo:
    "powiększa się o sumę wydatków ... w tym także o wydatki na nabycie
    części ... których jednostkowa cena nabycia przekracza 3500 zł".
    Mam na myśli art.22g.17 UoPDoOF.
    Jest jakiś *inny* przepis na podstawie którego wolno uznać za
    podwyższenie WP wartości "części peryferyjnej" o wartości < 3500 zł ?
    Czy to był skaner 9600 DPI gęstość optyczna 3,6++ (czytaj: cena
    7 kzł++ będzie w sam raz) i pytanie jest nie na miejscu ? :)

    >+ Kupiliśmy też laminator, który jest samodzielnym urządzeniem i kosztował 300
    >+ PLN. To jak? pisać go jako ŚT, czy do wyposażenia?

    Masz IMO "swobodny wybór" !!
    Jakby o mnie chodziło - to nie wpisałbym go NIGDZIE.
    Podobnie jak skanera za 700 zł.
    Przy aparacie za 1499 najpierw bym po trzykroć sprawdził czy czasem
    nie da się udowodnić że to nieprawda bo jeszcze kabelek za 5 zł był
    i (zdaniem kontrolera) sprzedawca faktycznie skorygował fakturę
    mimo że formalnie kabelek ujął "osobno" na następnej :]

    Znane mi progi:
    Do ST trzeba wpisać ST ponad 3500 zł
    Do EW trzeba wpisać "rzeczowe składniki majątku" ponad 1500 zł,
    z rozważań (kwartał mi zajęły :>) wyszło mi że *również* coś co
    funkcjonalnie odpowiada "ulepszeniu" ale kwotowo mieści się
    w zakresie 1500..3500 zł powinno być wpisane do EW.
    Części poniżej 1500 zł IMHO ("każdy odpowiada za siebie") nie
    trzeba wpisywać NIGDZIE, oczywiście poza kol. 14 KPiR :) i opisem
    na f-rze zakupu dot. przeznaczenia !
    Może mieć sens uznanie za "zwykły ST" (i jednorazowa amortyzacja)
    takich "rzeczy", do których można coś drogiego (<3,5 kzł) dokupić
    - czyli np. starego peceta za 300 zł, nie będzie problemu z ew.
    przyszłym "ulepszeniem".
    Sensu we wpisywaniu do EW czegokolwiek czego wpisywać nie
    trzeba na razie nie widzę... !

    >+ Jak go wpiszemy do wyposażenia to VAT od niego pójdzie "po mojemu" do:
    >+ pozostałe zakupy, a nie do zakupy ŚT.

    IMO - zgoda.
    A jak go "nigdzie" (poza KPiR) nie wpiszemy - to też :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 8. Data: 2004-10-13 09:45:10
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał .......

    Dziękuję bardzo !
    Dzięki takim ludziom jak Gotfryd wraca wiara, że w tym kraju jeszcze ktoś
    komuś chce bezinteresownie pomóc.

    miłego popołudnia
    Jacek

  • 9. Data: 2004-10-13 10:20:33
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Jeszcze raz ja.
    Mój biznesik prowadzę nie na KPiR tylko na ryczałcie. Wyczytałem takie coś:

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał:

    Dla odmiany z rzeczpospolitej - ewidencja wyposażenia u ryczałtowców
    a pułapki wynikające z braku przepisów wykonawczych:
    http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/firmac_040902/f
    irmac_a_13.html
    Przykładowy wniosek:
    "Przedsiębiorca objęty ryczałtem wpisywać więc musi do ewidencji
    absolutnie całe wyposażenie, bez względu na jego wartość."
    Chodzi o wartość rownież WIĘKSZĄ niż próg ST...

    Po chwili uspokojenia znowu puls mi się podniósł:

    to jak, nawet pędzel i młotek mam wpisywać, do EW?
    a co z "Wykazem ŚT"?

    z nadzieją na uspokojenie

  • 10. Data: 2004-10-13 12:38:22
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    wiadomości
    rtezjan.zabrze.pl...

    > Nic strasznego, pisałeś o *trzech* rzeczach :) (był jeszcze fotoaparat).
    [...]
> [...]
    [...]
    > Sensu we wpisywaniu do EW czegokolwiek czego wpisywać nie
    Dawno, dawno temu, pewien buchalter doradził mi wpisywać do środków trwałych
    wszystko do czego później muszę kupować na fakturę materiały eksploatacyjne,
    nawet jeżeli wartość środka jest poniżej granicznej;
    bo do jakich celów zakupuję tusz do drukarki, skoro jej nie ma w
    eksploatacji ŚT?
    bo do jakich .... lampę wymienną do skanera, skoro ...
    bo do .... nowy dysk twardy, skoro nie mam wpisanego komputera itd.
    Twierdził, że upierdliwy kontroler z US może te zakupy wyrzucić z kosztów
    jako nieuzasadnione; a mam powody mu wierzyć, że wiedział co mówi, bo był
    biegłym rewidentem. Wpisuję więc nawet programy komputerowe zakupione w
    Internecie za 50 zł, aby były w firmie legalnie użytkowane. Absurd - jak
    każdy w tej kafkowskiej rzeczywistości.
    WSm