  • 1. Data: 2002-10-20 05:50:01
    Temat: Jak wpisac w PIT-5 zdrowotne
    Od: "Konsul" <p...@p...fm>

    Witam
    Zaplacilem zalegle ubezpieczenie zdrowotne wraz z odsetkami, ale nie wiem
    jak to wpisac w PIT-5. Domyslam sie, ze odsetki zostawiam "dla siebie" ale
    czy moge odliczyc zdrowotne od podatku za kilka poprzednich miesiecy np w
    pazdzierniku? Jezeli tak to w ktorej rubryce?
    Z gory dzieki
    Pozdrawiam
    Konsul

  • 2. Data: 2002-10-20 11:48:31
    Temat: Re: Jak wpisac w PIT-5 zdrowotne
    Od: TPSA <r...@p...onet.pl>

    Konsul wrote:

> [...]
    > czy moge odliczyc zdrowotne od podatku za kilka poprzednich miesiecy np w
    > pazdzierniku? Jezeli tak to w ktorej rubryce?

    Witam
    Wprowadź sumę ubezpiecznie zdrowotnego + sumę zaległych składek (bez
    odsetek) J.2.1 (91) Składka na ubezpieczenie zdrowotne opłacane od poczatku
    roku przez podatnika, zgodnie z przepisami o powszechnym ubezpieczniu
    zdrowotnym, z zastrzeżeniem art. 27b ust.2 ustawy.
    Kwota rzeczywiście wpłacomych składek może być dowolna, jednak nie mniejsza,
    niż określa ustawa - min. obecnie - 95.88 zł. Nie ważne jest również jakich
    opłat one dotyczą, jedynie koszt wpłaconych składek musi być poniesiony w
    danym roku podatkowym. Skladki mogą dotyczyć również zobowiązań z tego
    tytuł lat ubiegłych.
    Zwróć uwagę, że są to odlicznie od dochodu i dotyczą kosztów poniesionych w
    danym roku podatklowym, w tym przypadku suma składek od poczatku roku.
    Na deklaracji nie wyróżniasz, jakiego okresu dotyczą te składki.

    Pozdrawiam
    ____
    Robi

  • 3. Data: 2002-10-20 15:53:20
    Od: bromden <b...@g...pl>

    pole 51, wpisujesz sume skladek na ub. zdrow. zaplaconych
    od poczatku roku, odsetki - nie wiem, ale pewnie nie

    --
    bromden
    GCS d- s+: a- C++$ UL(++++) P-- L++ E--- W+(++) N++ o? K? w(++) !O M--

  • 4. Data: 2002-10-21 16:33:39
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Sun, 20 Oct 2002 07:50:01 +0200), "Konsul"

> [...]
    >czy moge odliczyc zdrowotne od podatku za kilka poprzednich miesiecy np w
    >pazdzierniku? Jezeli tak to w ktorej rubryce?

    Odsetki oczywiście Ci przepadają. Ale wg mnie kwotę podatku możesz
    spokojnie wpisać -- w końcu ją zapłaciłeś.
    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny Tristan ZU(tm) hrabia Alder

    ,,Ten kraj jest nasz i Wasz, nie dajmy bić się w twarz
    Będziemy walczyć jak lwy, i nie przeszkodzi nikt.,,

    Wybierz mądrze! Postaw na tych, którzy Cię nie oszukają!

  • 5. Data: 2002-10-21 22:11:52
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 21 Oct 2002, Tristan Alder wrote:

    >+ Dnia pewnego pięknego (Sun, 20 Oct 2002 07:50:01 +0200), "Konsul"
    >+ <p...@p...fm> był(a) napisał(a):
    [...]
    >+ >Zaplacilem zalegle ubezpieczenie zdrowotne [...]
    >+ >jak to wpisac w PIT-5.

    A oglądałeś kiedy, do czego wpisujesz poszczególne liczby ??
    (sugeruję że PIT-5 miejscami nadaje się do czytania ;))
    [...]
> [...]
    >+ Odsetki oczywiście Ci przepadają. Ale wg mnie kwotę podatku możesz
    >+ spokojnie wpisać -- w końcu ją zapłaciłeś.

    Skromny jesteś :), w końcu nie dość że za tobą stoi ustawa
    to jeszcze objaśnienie z poz. J2("ODLICZENIA").1:
    "...opłacona *od początku roku*...." (wyróżnienie moje).
    [...]
    >+ Wybierz mądrze! Postaw na tych, którzy Cię nie oszukają!

    Yyyyy.... tego... Problem w tym, że to wiadomo *po*,
    a nie *przed* !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2002-10-22 08:35:07
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Dla "niebieżących" - chodzi o ubezpieczenie *zdrowotne*.

    Użytkownik TPSA napisał:

    > Zwróć uwagę, że są to odlicznie od dochodu i dotyczą kosztów poniesionych w
    > danym roku podatklowym, w tym przypadku suma składek od poczatku roku.

    Robi, Robi, co za herezje. Jaki koszt???
    Skladka na ubezpieczenie zdrowotne nie jest kosztem i na dodatek
    stanowi odliczenie od podatku, a nie od dochodu.
    Nie mąć ludziom w głowach, bo znowu ktos bedzie chciał sobie zdrowotne
    w KPiR odpisywac w koszty.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2002-10-22 09:08:57
    Od: TPSA <r...@p...onet.pl>

    Maddy wrote:

> [...]
    > stanowi odliczenie od podatku, a nie od dochodu.
    > Nie mąć ludziom w głowach, bo znowu ktos bedzie chciał sobie zdrowotne

    Sorry, musiałem być wyjątkowo zmeczony, po przeczytaniu swojego postu nie
    mogłem uwierzyć w tak niespójną wypowiedź, którą popełniłem, masz całkowitą
    rację. Przepraszam jeżeli kogoś wprowadzołem w błąd. Oczywiście
    ubezpieczenie zdrowotne odpisujemy od podatku. Niemniej raszta jest OK. Ja
    "zaległe" (1999-2000) zdrowotne odpisałem kiedyś na zeznanu rocznym za
    2001r,
    ____
    Robi

  • 8. Data: 2002-10-22 12:06:28
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "TPSA" [...]
    Oczywiście
    > ubezpieczenie zdrowotne odpisujemy od podatku. Niemniej raszta jest OK. Ja
    > "zaległe" (1999-2000) zdrowotne odpisałem kiedyś na zeznanu rocznym za
    > 2001r,

    Oczywiscuie kazdy odpowaida za siebie i do Pit'a pisze co chce.

    Mnie zastanawie tekst "oplacone zgodnie z rzepisami..."

    Boguslaw

  • 9. Data: 2002-10-22 12:26:12
    Od: TPSA <r...@p...onet.pl>

    Boguslaw Szostak wrote:

    > Oczywiscuie kazdy odpowaida za siebie i do Pit'a pisze co chce.

    Pit sprawdzony przez US, mogę dać namiary.
    Oczywiście opłacone składki, również zaległe należy uwzględnić w Pit'cie za
    dany miesiąc w którym były opłacone. Gdy ktoś tego nie uczyni, może
    uwzględnić je z zeznaniu rocznym.

    > Mnie zastanawie tekst "oplacone zgodnie z rzepisami..."

    Trudno mi domniemać, o co chodzi w tej wypowiedzi: "oplacone zgodnie z
    rzepisami..."

    > Boguslaw
    ____
    Robi

  • 10. Data: 2002-10-22 15:08:32
    Od: bromden <b...@g...pl>

    > Mnie zastanawie tekst "oplacone zgodnie z rzepisami...
    o powszechnym ubiezpieczeniu zdrowotnym"

    chyba jestes zbyt podejrzliwy,
    tekst definiuje o jakie skladki dokladnie chodzi,
    zebys np. nie wpisal sobie skladek na ub.
    zawarte "prywatnie" z kims tam (innym niz zus)