  • 1. Data: 2003-02-25 11:44:39
    Temat: Jak wycofac sie z zakupu mieszkania na kredyt - prosba o pomoc!
    Od: "-< CZAJU >-" <a...@f...onet.pl>

    Mam spory problem, jakiego do tej nie mialem.
    Zdecydowalismy z narzeczona w grudniu ze bierzemy kredyt i kupujemu
    mieszkanie.
    Ale teraz narzeczona sie rozmyslila (po 8 latach bycia razem). Sytuacja
    wyglada tak ze kredyt jest na dwie osoby ale jeszcze nie wykorzystany w
    calosci (do 15.03 mamy wyplacic ostatnia transze), umowa wstepna z
    spoldzielnia tez jest na dwie osoby, jak na razie wszystkie koszty ponioslem
    ja (prowizja dla banku, ubezpieczenie kredytu itd). W umowie wstepnej
    spoldzielniua zastrzegla sobie ze w przypadku rezygnacji zwracaja kase
    dopiero kiedy znajda innego chtenego na dany lokal i potracaja sobie 5000
    pln.
    Co zrobic w tej sytuacji.
    Prosze o pilna pomoc.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-02-25 12:30:35
    Od: "Kamil Dziwisz" <k...@o...pl>

    Użytkownik "-< CZAJU >-" <a...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > spoldzielniua zastrzegla sobie ze w przypadku rezygnacji zwracaja kase
    > dopiero kiedy znajda innego chtenego na dany lokal i potracaja sobie 5000

    Jesli bank się zgodzi , to zmiana umowy kredytu. Bankowi powinno być
    wszystko jedno, jeśli dasz odpowiednie zabezpieczenia.
    Skasuje tylko ponownie prowizje.
    Spółdzielni też powinno być wszystko jedno... tutaj powinna nastąpić cesja
    umowy na Ciebie - pewnie będą też opłaty.
    Jeśli wycofasz się z obydwu umów, to kara umowna 5000 zł raczej nie do
    uratowania - poza tym kredyt będzie natychmiast wymagalny.
    Wyjście 1 - scedować obydwie umowy na siebie, spłacić b. narzeczoną,
    poszukać nowej narzeczonej.
    Wyjście 2 - natychmiast znaleźć nową narzeczoną która wstąpi w umowę
    (instrukcja w filmie J.Gruzy - "Człowiek z M-3")
    pozdrawiam
    Kamil

  • 3. Data: 2003-02-25 16:08:28
    Od: "-< CZAJU >-" <a...@f...onet.pl>

> [...]
    > Jeśli wycofasz się z obydwu umów, to kara umowna 5000 zł raczej nie do
    > uratowania - poza tym kredyt będzie natychmiast wymagalny.

    Chyba za tym rozwiazaniem bylbym, nie jest mi potrzebne to mieszkanie a nie
    jestem pewny czy narzeczonej zdolnisc kredytowa wystarczy aby ten kredyt
    przeniesc na nia.

> [...]
    > Wyjście 2 - natychmiast znaleźć nową narzeczoną która wstąpi w umowę
    > (instrukcja w filmie J.Gruzy - "Człowiek z M-3")

    Przesrana sytuacja, jak to mozna sie przejechac.
    Dzieki za odpowiedz. Cos bede kombinowal.
    Moze jeszcze ktos cos podsunie lub bardziej szczegolowo.
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2003-02-26 06:16:50
    Od: "Janusz" <j...@a...net.pl.nospam.pl>

    "-< CZAJU >-" <a...@f...onet.pl> wrote in message
    > Przesrana sytuacja, jak to mozna sie przejechac.

    No niestety tu masz racje. Masz to szczescie, ze jeszcze nie podpisales
    umowy notarialnej, bo potem
    bylbys zalatwiony jeszcze gorzej (przy sprzedazy podatek itp). A tak masz
    "tylko" do straty zadatek 5tys
    i wszystkie prowizje. No i do wydania kolejne oplaty manipulacyjne. Nie wiem
    jak w banku, ale np w PKO
    nie ma prowizji za wczesniejsza splate. Teraz mozesz probowac
    przegengocjowac kredyt co wiazac sie moze
    z ponowna prowizja, lub wziac go "jakby nigdy nic" (chyba, ze do ost.
    transzy optrzebna jest juz um. notaialna) i splacic wczesniej. Czyli jak
    dostaniesz kase spowrotem.

    Pozdrawiam i wspolczuje, wiem co przezywasz
    Janusz

  • 5. Data: 2003-02-26 10:16:49
    Od: "Ewa R" <e...@s...pl>

> [...]
    > spoldzielniua zastrzegla sobie ze w przypadku rezygnacji zwracaja kase
    > dopiero kiedy znajda innego chtenego na dany lokal i potracaja sobie 5000

    Myślę że należy rozgraniczyć sprawę związku i sprawy formalne. W końcu przy
    takich decyzjach konsekwencje powinny ponieść dwie strony . Jeżeli jest
    kredyt, to może była narzeczona powinna partycypować w nim w jakis sposób .
    Może moglibyście się umówić , że mieszkanie jest wspólne , bierzecie kredyt
    , razem spłacacie i szukacie chętnego do kupna. PO kupnie dzielicie się tym
    co dostajecie ? Radziałbym się udac do prawnika od prawa cywilnego. Umowa
    dwóch osób jest umową cywilną , nei koniecznie związaną z relacjami
    osobistymi.
    Ewa

  • 6. Data: 2003-02-26 16:27:04
    Od: "-< CZAJU >-" <a...@f...onet.pl>

> [...]
    > co dostajecie ? Radziałbym się udac do prawnika od prawa cywilnego. Umowa
    > dwóch osób jest umową cywilną , nei koniecznie związaną z relacjami

    Najzupelniej sie zgadzam, nie mam zamiaru tych dwoch rzeczy w tej sytuacji
    mieszac.
    Nie mniej jednak najbardziej adpowiadaloby mi rozwiazanie takie aby nie miec
    na swoim koncie kredytu.
    Twoja propozycja nie jest dla mnie zbyt korzystna poniewaz mnie zalezy na
    tym co wyzej napisalem.
    Albo cesja na narzeczona albo wycofanie sie z tych umow w ogole, pytanie
    tylko czy w ogole mozliwe.
    Emocje sa tu oddzielna kwestia.