  • 1. Data: 2008-08-25 13:34:42
    Temat: Jak zaksiegowac zaliczke na zakup czesci komputerowych?
    Od: "M...@g...com" <M...@g...com>

    Witam

    Dokonalem zamowienie na czesc komputerowa i musialem wplacic zaliczke
    (100zl). Na zaliczke dostalem fakture na kwote rowna zaliczce. Po
    otrzymaniu towaru dostalem fakture na cala kwote minus kwota zaliczki.
    Teraz mam 2 faktury: na zaliczke (100zl) i na towar (250zl) - razem
    350zl, tyle, ile kosztowal towar.
    Jak mam to zaksiegowac w kpir? Prowadze dzialalnosc juz wiele lat,
    ale taka sytuacja wydarzyla sie po raz pierwszy :-(

    Oczekuje wskazowki

    Mirek

  • 2. Data: 2008-08-25 14:18:26
    Od: r...@o...pl

    M...@g...com napisał(a):
> [...]
    > Jak mam to zaksiegowac w kpir? Prowadze dzialalnosc juz wiele lat,
    > ale taka sytuacja wydarzyla sie po raz pierwszy :-(

    Ta czesc to towar handlowy? Jesli tak, to przeciez towar wpisujesz z
    data otrzymania.
    Takze wpisz z data otrzymania na podstawie faktury finalnej pod ktora
    podepnij fakture zaliczkowa
    (zakladam ze calosc odbyla sie w jednym miesiacu i ksiegujesz jak
    biuro rachunkowe, do 20.)

  • 3. Data: 2008-08-25 18:46:47
    Od: "KRIS" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > Jak mam to zaksiegowac w kpir? Prowadze dzialalnosc juz wiele lat,
    > ale taka sytuacja wydarzyla sie po raz pierwszy :-(

    [KS]
    W miesiacu otrzymania faktury VAT dokumentujacej wplacenie zaliczki,
    wykazany w tej fakturze VAT naliczony ujmujesz w ewidencji VAT (zaliczka nie
    ma wplywu na podatek dochodowy - nie dokonujesz zadnych zapisów w PKPiR).
    W miesiacu otrzymania towaru i faktury VAT koncowej:
    1) w ewidencji VAT ujmujesz podatek VAT naliczony wylacznie wykazany w
    fakturze koncowej;
    2) w PKPiR do kosztów ujmujesz pelna kwote netto zakupionego towaru (zawarta
    w fakturze "zaliczkowej" i "koncowej") - numer dokumentu i date wpisujesz z
    faktury koncowej.
    Pozdr.
    KS

  • 4. Data: 2008-08-25 20:26:48
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Uzytkownik wrote:

    > Teraz mam 2 faktury: na zaliczke (100zl) i na towar (250zl) - razem
    > 350zl, tyle, ile kosztowal towar.

    A ta druga faktura jest tylko na 250 czy
    na 350 z uwzglednieniem zaliczki 100
    co daje 250.

    > Jak mam to zaksiegowac w kpir? Prowadze dzialalnosc juz wiele lat,
    > ale taka sytuacja wydarzyla sie po raz pierwszy :-(

    Tzn co sie zdarzylo pierwszy raz - zakup z przedplata
    czy troche nieprawidlowe faktury do tej sprzedazy?