  • 1. Data: 2008-08-25 10:06:16
    Temat: kontrola uks
    Od: "saf" <s...@w...pl>

    Witam,
    przez ostatnie 10 miesiecy miałam 2 kontrole z UKS. Najpierw kontrolowali
    vat, po skonczeniu vatu kontrolowali podatek dochodowy.
    Po pierwszej kontroli nie uznano mi niektorych faktur vat, po czym zlozylam
    zastrzezenia, ktore zostaly uznane i wspomniane koszty zostały zaliczone.
    UKS wydal decyzje, z ktora juz sie zgodzilam, poprawilam swoje ewidentne
    pomylki tak jak decyzja nakazywala.
    Po drugiej kontroli (podatku dochodowego) znowu wyrzucono mi z kosztow te
    same faktury vat z tym samym praktycznie komentarzem na co ja ponownie
    przedstawilam te same zarzuty, ktore jednak nie zostaly uznane.
    I stad moje pytanie: czy nie jest tak ze skoro w pierwszej kontroli (vat)
    uznano te faktury, to w drugiej (podatek dochodowy) urzad powinien byc juz
    konsekwentny?
    pozdrawiam
    S.A.F

  • 2. Data: 2008-08-25 12:13:09
    Temat: Re: kontrola uks
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "saf" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    > I stad moje pytanie: czy nie jest tak ze skoro w pierwszej kontroli (vat)
    > uznano te faktury, to w drugiej (podatek dochodowy) urzad powinien byc juz
    > konsekwentny?

    niektóre przepisy są różne dla vatu i podatku dochodowego - podaj konkrety tych
    niezaliczonych faktur

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2008-08-25 16:02:52
    Od: "saf" <s...@w...pl>

    Witam,
    Były 2 rodzaje wyrzuconych kosztow. Uks twierdzi ze nie prowadze
    dzialalnosci w siedzibie firmy a ta dzialalnosc to rekreacja (jazdy konne i
    również hotel dla koni), utrzymuje konie wlasne oraz mam 2 konie na hotelu,
    i wylecialy faktury np. za owies i siano (przy kontroli vatu zostało to
    uznane) oraz zusy pracownika opiekujacego się konmi.

    druga grupa wyrzuconych kosztow jest zwiazana z remontem siedziby firmy,
    przy czym remont nie został jeszcze ukonczony, a poza tym m. in. łatalismy
    dach nad stajniami, odnawialismy boksy itd. w sumie nawet nikt nie
    pofatygowal się żeby sprawdzic co konkretnie zostalo zrobione za te koszty.

    pozdrawiam
    SAF

  • 4. Data: 2008-08-25 16:49:46
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > i wylecialy faktury np. za owies i siano (przy kontroli vatu zostało to
    > uznane) oraz zusy pracownika opiekujacego się konmi.

    Dobrze rozumiem, że trzymasz konie dla klientów?
    Czy to tylko przykrywka, żeby utrzymanie własnych koni w koszty wrzucić, bo
    jak się domyślam uks właśnie to sugerował?
    Masz jakąś sprzedaż związaną z wykorzystaniem tych koni?
    Np. w kwotach porównywalnych do kosztów?

  • 5. Data: 2008-08-25 21:28:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Aug 2008, saf wrote:

> [...]
    > dach nad stajniami, odnawialismy boksy itd. w sumie nawet nikt nie
    > pofatygowal się żeby sprawdzic co konkretnie zostalo zrobione za te koszty.

    Niemniej tu *może* istnieć uzasadnienie dla wyrzucenia *z kosztów*
    takich faktur, mimo uznania że odliczenie VAT było prawidłowe.
    Czy istnieje możliwość, że "wyrzucone" faktury dotyczą czegoś co
    można nazwać "ulepszeniem" (nie jest dosłownym "przywróceniem stanu
    początkowego")?

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2008-08-25 22:17:14
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.0808252326420.1424@quad>:

> [...]
    > Czy istnieje możliwość, że "wyrzucone" faktury dotyczą czegoś co
    > można nazwać "ulepszeniem" (nie jest dosłownym "przywróceniem stanu

    Tylko to siano i owies...

    W sumie UKS stwierdził, że można odliczyć VAT mimo, ze nie było
    kosztem (jak rozmumiem równiez pośrednio -- przez amortyzację)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 7. Data: 2008-08-26 06:38:52
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 25 Aug 2008 18:02:52 +0200, saf napisał(a):

> [...]
    > i wylecialy faktury np. za owies i siano (przy kontroli vatu zostało to
    > uznane) oraz zusy pracownika opiekujacego się konmi.

    W tej dziedzinie czasami kontrolerzy mają wątpliwości co jest
    działalnością rolniczą, a co pozarolniczą działalnością gospodarczą.

  • 8. Data: 2008-08-26 07:43:51
    Od: "saf" <s...@w...pl>

    Konie trzymam dla klientow nie wykluczam tez sprzedazy. W kontrolowanym roku
    bylo ich okolo 5 - to troche duzo jak na wlasny uzytek:)) mnie samej
    wystarczylby jeden. Poniewaz to byly poczatki dzialalnosci zwiazanej z konmi
    nie mam porownywalnej z kosztami sprzedazy, jest jednak przychod z hotelu
    dla koni, który wystarczal na pokrycie okolo 70% kosztow.

  • 9. Data: 2008-08-26 07:47:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    saf pisze:
    > Witam,
    > przez ostatnie 10 miesiecy miałam 2 kontrole z UKS. Najpierw kontrolowali
    > vat, po skonczeniu vatu kontrolowali podatek dochodowy.

    Mam pytanie związane z tym tematem: w jaki sposób rozpoczynały się
    kontrole? Przyszli smutni panowie i znienacka usiedli i zażądali
    dokumentów, czy też zostałeś wcześniej uprzedzony, że będzie kontrola?

    W ogóle ciekawi mnie jak wyglądają kontrole w jednoosobowych firmach,
    typu "układanie glazury", przychodzi inspektor do mieszkania i sadowi
    się na fotelu, czy też w takich przypadkach kontrola polega bardziej na
    przyniesieniu dokumentów do US?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 10. Data: 2008-08-26 07:55:02
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > konmi nie mam porownywalnej z kosztami sprzedazy, jest jednak przychod z
    > hotelu dla koni, który wystarczal na pokrycie okolo 70% kosztow.

    No to jaki zarzut postawił uks?